Unul dintre reprezentanţii Poliţiei Române suspectaţi de prejudicierea, în anul 2008, a bugetului instituţiei cu peste 10 milioane de euro a fost promovat de fostul ministru de Interne, Ioan Rus, în 2012, la comanda Direcţiei Logistice din IGPR.
Comisarul-şef Ion Peligrad a făcut obiectul unei anchete a Corpului de Control al ministrului de Interne, Cristian David, în legătură cu faimosul contract de leasing încheiat de IGPR, pentru achiziţia celor 6.000 de autospeciale Logan la preţuri de până la zece ori mai mari decât cele practicate pe piaţă la acel moment.
Citeşte şi Lovitura financiara data de Ioan Rus. Fostul ministru face afaceri profitabile cu ANAF
Între timp, aşa cum se întâmplă în mai toate dosarele „grele”, şi pe această afacere s-a aşezat un strat gros de praf, iar comisarul-şef Ion Peligrad a devenit, mai întâi, şef al Logisticii din Poliţie, apoi al Logisticii ministerului, pentru ca, anul trecut, acelaşi personaj să fie „uns” în funcţia de adjunct al inspectorului general al Jandarmeriei Române.
Mai mult, la mijlocul lunii februarie a acestui an, Ion Peligrad a fost decorat de preşedintele Klaus Iohannis cu Ordinul „Bărbăţie şi Credinţă” în grad de Comandor.
După înlăturarea de la guvernare a Partidului Democrat Liberal, în primăvara anului 2012, conducerea Ministerului Afacerilor Interne a fost preluată de către Ioan Rus.
În scurtul său mandat, Rus a reuşit performanţa de a numi la conducerea Logisticii Poliţiei Române un ofiţer cercetat disciplinar pentru prejudicierea bugetului instituţiei cu aproximativ zece milioane de euro. La şapte ani de la parafarea acestei scandaloase afaceri, poliţistul cercetat în 2008 şi avansat de Ioan Rus se regăseşte printre comandanţii Jandarmeriei Române.
Avansat de doi miniștri
La aproximativ o lună de la instalarea în funcţia de ministru de Interne a lui Ioan Rus, mai exact la data de 21 mai 2012, acesta a emis un Ordin prin care l-a numit la conducerea Direcţiei de Logistică din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române pe comisarul-şef Ion Peligrad.
Ofiţerul în cauză este unul dintre poliţiştii cercetaţi de către Corpul de Control al Ministrului Internelor şi Reformei Administrative, în toamna lui 2008, în afacerea achiziţiilor de autoturisme Logan, făcute de Poliţia Română.
De altfel, tot prin decizia lui Ioan Rus din 2012, adjunct al Direcţiei de Logistică din IGPR a fost numit Marius Dragnea, ofiţerul care s-a ocupat personal de licitaţia în urma căreia societatea giurgiuveană Ager Leasing IFN a livrat instituţiei autoutilitare la preţuri de maşini de lux. Numirea l u i Ion Peligrad la conducerea Direcţiei Logistice a fost anunţată prin intermediul unui comunicat al Biroului de Presă al IGPR.
După scandalul din anul 2008 privind contractul de leasing, Ion Peligrad a ocupat funcţia de director al Inspectoratului General de Aviaţie al Ministerului Administraţiei şi Internelor.
După ce Cabinetul Emil Boc a fost înlocuit de echipa lui Mihai Răzvan Ungureanu, ministrul vremelnic al Internelor, Gabriel Berca, l-a mutat, pe data de 30 martie 2012, pe Ion Peligrad, la IGPR, împuternicindu-l la comanda Direcţiei Logistice.
Deşi numele ofiţerului a fost vehiculat în cel mai mare scandal al ultimilor ani privind achiziţiile derulate de Poliţia Română, proaspătul ministru al Internelor din partea USL, Ioan Rus, a considerat de bun augur să-l numească definitiv pe această funcţie.
Șeful IGPR cade, șeful „logisticii” rezistă
În luna octombrie a anului 2008, ministrul de atunci al Internelor, Cristian David, a dispus efectuarea unui control administrativ cu privire la achiziţia de către IGPR a unui număr de 6.000 de autoturisme dotate cu tehnică specială de la societatea Ager Leasing IFN SA, aparţinând omului de afaceri giurgiuvean Mihail Bogdan Savin.
Contractul, în valoare de 70 de milioane de euro, a fost semnat în 2006, dar s-a derulat efectiv în prima parte a anului 2008. La vremea respectivă, autorităţile vorbeau despre un prejudiciu adus statului de acest contract în valoare de 10 milioane de euro.
Spre exemplu, un autoturism marca Logan care, pe piaţa liberă, nu costa mai mult de 10.000 de euro, a fost achiziţionat de Poliţia Română cu 48.000 de euro.
Au fost însă şi autoturisme Logan achiziţionate la preţul de 70.000 de euro per bucată, adică la o valoare cuprinsă între de şapte şi zece ori mai mare decât preţul pieţei. Atunci, Ministerul de Interne a cerut suspendarea contractului, iar documentele care au stat la baza achiziţiei au fost trimise Direcţiei Naţionale Anticorupţie. Ca urmare a acestui scandal, Gheorghe Popa, care conducea Poliţia Română în momentul parafării afacerii, şi-a pierdut funcţia.
Mai mult, în nota de control se specifica faptul că printre responsabilii direcţi pentru încheierea acestui contract s-au numărat chestorul Nicolae Berechet (fost secretar general al Ministerului de Interne) şi comisarul-şef Ion Peligrad, director, şi la acea dată, al Direcţiei Logistice din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române.
Conform anchetei interne, Peligrad s-ar fi ocupat în mod special de notele de fundamentare şi de criteriile pe care trebuia să le îndeplinească firma ce urma să fie aleasă să achiziţioneze şi să perfecţioneze maşinile Poliţiei.
Peligrad a lucrat în Ministerul Internelor şi Reformei Administrative ca specialist în achiziţii încă din anul 1995, iar în 2003 a fost consilier al secretarului de stat pentru logistică şi director responsabil cu patrimoniul ministerului. În 1993 era tehnician la baza de reparaţii a acestei instituţii.