Cele patru zile de concediu au populat Litoralul cu tineri, in binecunoscutul preambul al vacanţei de vară. Mamaia e muşuroiul fiţoşilor de bani gata iubitori de house, in vreme ce Vama işi caută spiritul de odinioară printre chitare şi sticle. 10.000 de romani se răsfaţă pe litoralul bulgăresc, ieftin şi primitor. Din reperele revoluţionare ale muncitorescului "1 Mai" a rămas esenţialul: micii şi berea.
Shoesări, fiţoşi şi trendişti
Vlad Dumitrescu/JURNALUL NAŢIONAL PREFERINTE. Plimbare la malul marii, o alternativa la muzica data tare din discoteci si cluburi |
IN GRUP. Tinerii din Mamaia s-au strans in centrul statiunii |
O şosea dreaptă pe care trec maşini dichisite (mai ales in partea de nord a staţiunii), nişte hoteluri in formă de cutii de chibrituri, de pe vremea prerevoluţionară, cărora proprietarii le-au dat o culoare mai vie pe exterior şi termopane la uşi şi geamuri, subterfugiu imbietor pentru romanul cu copii acasă şi prea comod ca să caute o ofertă pentru concediu la o altă mare. Apoi o alee ingustă, paralelă cu cea pe care trec maşinile cu tot dischisul, apoi marea. Asta-i Mamaia. Azi, in ultima sambătă din aprilie, pe acea alee ingustă sunt mulţi tineri. Este o zi frumoasă şi leneşă, propice plimbărilor cu aer feciorelnic, pe marginea mării. Ca cele din vederile turistice literalmente dedicate femeilor: cu un el cu pantaloni albi, lungi, dar suflecaţi pană la genunchi care păşeşte aproape de spuma mării şi care trage de mană o ea cu o bluză lălaie, căzută sexy pe umeri. Tinerii din Mamaia nu fac insă ca cei din vederi. Marea majoritate a lor este stransă in două muşuroaie, una e in centrul staţiunii, cealaltă in capătul nordic, tagadan!, tagadan!, muzica le bubuie-n timpane. Ei au ochelari de soare pe ochi, bluze cu glugă şi pantofi desfăcuţi la şireturi, ele au ochelari de soare pe ochi şi ` invariabil ` unghiile scurte, date cu roşu ca prezentatoarele tv. Nu toţi seamănă in cuget ţi-n simţiri. Pentru exactitate, o categorisire a acestora, auzită la faţa locului, ar fi următoarea: unii sunt "trendiştii", alţii "fiţoşii", iar alţii "shoesării".
IDENTIFICARE. Trendiştii sunt cei imbrăcaţi cu gust, oarecum neopulenţi şi care in Bucureşti preferă cluburile mai "chill". Shoesărilor le vine porecla de la faptul că poartă un anumit tip de incălţăminte, cea cu talpă dreaptă şi rigidă, care se pretează plimbărilor cu "skate-ul", iar caracteristica lor cea mai mare este că sunt inconsecvenţi mediului/ muzicii pe care o ascultă , ei migrează dintr-un club cu muzică house intr-altul gen Vama Veche fără să aibă nici cea mai mică problemă de conştiinţă. Fiţoşii au ajuns, din păcate, in faţa tinerilor, cei mai naşpa: sunt corespondentul celor care la Bucureşti frecventează "Office sau Martin", ascultă un soi de house necizelat, iar filozofia lor de viaţă se invarteşte in jurul etichetelor hainelor. Atat trendiştii, cat şi shoesării sau fiţoşii au bani mulţi pe mană. "Aproape toţi sunt copii de bani gata", spune un cunoscător al peisajului.
FITE. Filosofia lor de viata: haine de firma si ochelari scumpi |
Citește pe Antena3.ro
TOT MAI BINE IN BULGARIA |
Romanii au deschis sezonul estival pe Litoralul bulgăresc al Mării Negre, scria ieri presa de la sud de Dunăre. Cel puţin 10.000 dintre compatrioţii noştri au luat cu asalt staţiunile din Bulgaria, in timp ce mai mult de jumătate din hotelurile de pe Litoralul romanesc al Mării Negre au rămas inchise din cauza lipsei de turişti, scrie publicaţia online Novinite. Presa bulgară notează totodată că, din 2005, romanii au inceput să-şi petreacă tot mai multe zile in staţiunile de la sudul Dunării, unde condiţiile de cazare şi serviciile sunt superioare celor din Romania. "Experţii susţin că invazia romanilor pe coasta bulgară va atinge un nou record anul acesta", scrie Novinite. "Primii turişti romani care au sosit la Albena zilele trecute s-au declarat incantaţi de preţul mult mai scăzut din Bulgaria pentru o perioada de trei zile la un hotel de patru stele", conchide publicaţia online. (Anca Aldea) |