Trei tineri care participau, sambata seara la un raliu nocturn desfasurat pe noua cale de acces dinspre So-seaua Fundeni spre complexul co-mercial Dragonul Rosu, au ajuns la spital. Un reportaj despre o pasiune care poate ucide...
Trei tineri care participau la o intrecere cu masini in Bucuresti au ajuns la spital sambata seara, la o saptamana dupa accidentul produs la Galati. Atunci, un motociclist a iesit de pe traseu, omorand o fetita de 12 ani si accidentand alte doua persoane. De aceasta data, din fericire, nimeni nu a fost ranit grav... Un reportaj despre o pasiune care poate ucide... "Curse legale? Yummmi... Sunati-va prietenii, sunati-va gagicile, sa fie multa lume! Cursele sunt viata mea!". Este mesajul unui forumist al site-ului Legal Racing - organizator autorizat pentru evenimente auto-moto-karting. Si-au venit. Prieteni si gagici, puhoi. De pe la 7 seara, drumurile dinspre Podul Fundeni si cel dinspre Voluntari au inceput sa duduie de motoare nervoase, turate la maximum - forma de salut si exteriorizare a mandriei. Flacari, dungi verticale, geamuri negre, dungi orizontale, aripioare multicolore, dupa gust si posibilitati. Gagicile-s cu treaba. Ies jumatate pe geam si filmeaza cu telefonul, cu digitala, cu ce-apuca. Ei, pasionatii de motoare, sunt o mare familie formata din mai multe cluburi. Au venit si din Craiova, si de mai departe. Sa "se dea". Adica sa demonstreze fiecare ca a lui e mai tare. Pentru cunoscatori se cheama dragrace. "Datul" consta in "liniute" pe lungime de 400 de metri. Fiecare isi alege cu cine "se da" sau, daca "n-are boala" pe vreunul, "se da" cu cine se nimereste. CLAUZE. Intr-o ora si jumatate, se inscrisesera in concurs peste 150 de masini (cele mai tari cu peste 300 de cai putere). Asta dupa ce soferul achita 50 de lei noi si semna o declaratie pe propria raspundere: "Pilotul scuteste pe organizatori sau pe reprezentantii acestora si pe fiecare dintre ei in parte de orice responsabilitate in legatura cu actiunile, taxele, cheltuielile, revendicarile si reclamatiile referitoare la raniri mortale sau altele, provenite sau rezultate prin inscrierea sau participarea sa la concurs." Se mai declarau marca masinii, cilindrii, puterea... si nu mergea fara permis si fara asigurare. Regulamentul e cam asa: sa ai masina, sa ai dreptul sa circuli cu ea, sa fie in stare tehnica buna. "Dupa lege nu este obligatoriu sa ai permis, dar noi tinem ca participantii sa aiba. Startul este de pe loc, dupa sosire mai este un spatiu de franare suficient de mare ca sa nu fie nici un fel de pericol. Avem masina de pompieri (n-am vazut), descarcerare (n-am vazut), ambulanta (este), sunt jandarmi care asigura ordinea publica (sunt), politia este informata si si-a dat acordul pentru desfasurarea evenimentului...", spune presedintele asociatiei organizatoare, Sebastian Sandu. NISTE CONCURENTI. Marius are 28 de ani si una dintre cele mai puternice masini. Desigur, tunata. Participa la curse de vreo zece ani incoace. Atunci erau ilegale, dar tot astea au ramas preferate, pentru ca "legalele" se fac doar de vreo doua ori pe an. Masina il costa muuuulti bani, numai in ultima saptamana a bagat vreo patru mii de euro. Toata ziua munceste la ea, tot modifica, tot modifica, nu se opreste niciodata. A lui e facuta pentru 1.000 de metri, dar nu poate sta deoparte, nu conteaza daca ia bataie sau nu, important e "sa se dea". Ciprian poseda si el multi cai putere. Dar asta nu e cel mai important, pentru ca el nu e asa tare la "liniute", ci la indemanare. "Uite, cu Golful ala tavalesc toate masinile d-aicea. Va dati seama (ne dam seama) ca ma duc si la ilegale, dar ne strangem noi asa, doi-trei, «hai ba, sa vedem ce ti-ai mai pus pe masina si hai sa ne dam sa vedem ce se intampla». Nu facem d-astea de amploare, ca vin si altii sa se uite si normal ca vine si politia.... Daâ sa nu dati la ziar, ca nu e bine pentru noi, si-asa suntem luati pe strazi chiar daca mergem normal, ne iau dupa numere". De-asta multi si le dau jos, e preocuparea principala inainte de alinierea la start. Si-apoi, unele masini sunt pe leasing si nu e bine, ca, daca "Doamne fereste, se intampla ceva, nu-ti mai dau banii".AGITATIE. Sute de masini s-au adunat pentru "liniute" |
Citește pe Antena3.ro
|
INCORDARE
"Am facut in patru ani aproape 60 de evenimente, in Bucuresti si in tara. Asta e primul accident. Toata lumea ar vrea riscuri minime, toata lumea e speriata, nimeni nu vrea sa semneze o aprobare, ca-si risca scaunul. Nu vad de ce. Dar, fiind un sport extrem, exista riscuri si noi suntem pregatiti sa intervenim in orice situatie..." Sebastian Sandu presedinte Legal Racing |
MASURI ORGANIZATORICE
|
"Legal Racing este o asociatie-club non-profit infiintata acum patru ani, atunci cand s-a schimbat decretul de circulatie, iar competitiile ilegale au fost destul de infierate. Cursele legale trebuie sa ia amploare ca sa scapam de pericolul social al celor ilegale. Este o competitie care se intalneste peste tot in lume. Autorizatiile se pot obtine daca indeplinesti conditiile, daca nu ti se dau este un abuz si sunt instante unde te poti apara. Avem autorizatie de la administratorul drumului, suntem avizati de politie, avem si sprijinul FRAS-ului (Federatia Romana de Automobilism Sportiv), care de-a dat un permis de organizare. Restul sunt reguli de bun-simt... Este un loc unde se strange multa lume si functioneaza legea adunarilor publice." Sebastian Sandu, presedinte Legal Racing.
|