x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Special Șase agenți din București conduc maşini de poliţie cu permise obținute în alte țări

Șase agenți din București conduc maşini de poliţie cu permise obținute în alte țări

de Carmina Pricopie    |    25 Feb 2022   •   07:30
Șase agenți din București conduc maşini  de poliţie cu permise obținute în alte țări

Apar informaţii noi în cazul morţii Raisei. Agentul Constantin Popescu, cel care conducea maşina de poliţie pe 13 ianuarie, nu e singurul poliţist care nu are permis de conducere românesc.

Şeful Secţiei 5 este cel care i-a dat dreptul de a se urca la volanul maşinii de poliţie. Sunt informaţii oficiale, primite în urma unor solicitări transmise către Poliţiei Capitalei.

42 de zile au trecut de la moartea Raisei. 42 de zile în care Poliţia, Ministerul Afacerilor Interne s-au cutremurat din temelii. Din cauza declaraţiilor contradictorii făcute de oficiali, un accident de circulaţie s-a transformat într-un scandal la nivel înalt. Poliţistul, încadrat din sursă externă în 2017, cel care conducea cu viteză excesivă, aşa cum chiar procurorii au declarat, e acum sub control judiciar. A fost audiat de mai multe ori şi refuză să facă testul poligraf. Nici până la această oră nu a depus la dosar o copie a permisului de conducere eliberat de autorităţile din Marea Britanie.

Expertiză cerută de procurori

„În continuare rămân întrebări neelucidate în cazul poliţistului care a ucis o fetiţă pe trecerea de pietoni sau mai bine-zis «Cazul Raisa». Am depus cerere la dosarul cauzei, pe de o parte, să vedem dacă maşina a avut ITP sau asigurare. Dar cel mai important aspect este permisul de conducere al poliţistului, despre care ştim că nu era un permis de conducere românesc, ci era unul din Marea Britanie. Şi atunci, nu ne explicăm cum de putea să conducă aici, în România, fără ca şefii lui să fi avut o problemă din acest punct de vedere”, a declarat Adrian Cuculis, avocatul părţilor vătămate, pentru Jurnalul.

Şefii lui Constantin Popescu n-au depus nici acum la dosar actele maşinii de poliţie şi poliţa de asigurare. Cât despre administratorul drumului, spune avocatul, poartă vina proastei semnalizări: „Ultimul element şi cel mai important în acest dosar este că procurorul a dispus admiterea unor obiective noi la expertiza tehnică judiciară prin care să se stabilească în ce măsură lipsa acelui marcaj de pe trecerea de pietoni a contribuit la acel tragic accident de circulaţie”.

Agentul de la Secţia 5 Poliţie nu este singurul poliţist din Capitală care are dreptul de a conduce o maşină de poliţie cu permis eliberat de autorităţile altor state. Într-un răspuns oficial, transmis de către Poliţia Capitalei, sunt 6 poliţişti în Bucureşti. Constantin Popescu primise dreptul de a conduce maşina de poliţie chiar de la şeful Secţiei 5, pe 4 ianuarie, cu 9 zile înainte de accident. 

În ziua fatidică, agentul luase maşina unităţii cu acordul şefului său de la Ordine Publică. Fusese trimis la 4 şcoli pentru pentru măsuri de combatere a Covid-19, iar în timp ce a fost filmat de camerele de supraveghere lovind cele două fete pe trecerea de pietoni se grăbea să ducă nişte lucrări de la Evidenţa Populaţiei. De la încadrarea în poliţie, din 2017, nu are abateri, mustrări, sancţiuni sau recompense la dosarul de cadre.

×