x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Transporturi de Star Trek

0
Autor: Elena Stan 03 Oct 2006 - 00:00

Doua coridoare europe-ne, peste 20 de autostra-zi, trenuri care vor merge cu 250 km/ora, puncte moderne de traversare cu bacul, poduri si patru ae-roporturi nou-noute. Ministerul Transporturilor a intocmit un proiect ambi-tios de amenajare a teritoriului, ce are ca termen de aplicare anul 2050.

Click pt a mari imaginea
Planul de amenajare al retelei de cai ferate
Click pt a mari imaginea
Ministerul Transporturilor a intocmit un proiect ambitios de amenajare a teritoriului. In 2050, Romania va arata ca in Star Trek si va avea doua coridoare europene, peste 20 de autostrazi, trenuri care vor merge cu 250 de km/ora, puncte moderne de traversare cu bacul si patru aeroporturi nou-noute.

Planul de amenajare a teritoriului national (PATN), publicat in Partea I in Monitorul Oficial nr. 806 de la 26 septembrie 2006, ne dezvaluie o Romanie ce poate fi considerata de domeniul SF-ului: peste 20 de autostrazi, drumuri exprese, linii de transport feroviar pentru trenuri care sa circule cu viteza de peste 250 de kilometri la ora, poduri, cai navigabile si puncte moderne de traversare cu bacul. Visul frumos al Ministerului Transporturilor se opreste insa aici. In monitor nu apar termene macar pentru demararea lucrarilor. "Fiecare domeniu isi stabileste care sunt prioritatile. Momentan, pentru unele lucrari din plan sunt realizate studiile de fezabilitate, iar pentru alte nu. Termenul de executie al lucrarilor cuprinse in PATN este de 50 de ani", a explicat Gheorghe Patrascu, director general in cadrul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT). "Planul publicat in Monitor este imaginea dorintelor noastre, adica ceea ce am vrea noi sa avem", a explicat Patrascu.

AUTOSTRAZI. Romania va fi strabatuta de 22 de autostrazi. Prima pe lista, prioritatea zero, este Autostrada Soarelui, ce face legatura intre Nadlag - Arad - Timisoara - Lugoj - Deva - Sibiu - Pitesti - Bucuresti - Lehliu - Fetesti - Cernavoda - Constanta. Lista continua cu: Sibiu - Fagaras - Brasov - Ploiesti - Bucuresti; Ti-misoara - Stamora Moravita; Zalau - Cluj Napoca - Turda - Alba Iulia - Sebes; Lugoj - Caransebes - Drobeta Turnu-Severin - Filiasi - Craiova - Calafat; Siret - Suceava - Bacau - Marasesti - Tisita; Albita - Husi - Tecuci - Tisita - Buzau; Bucuresti - Giurgiu; Buzau - Ploiesti; Centura Bucuresti; Centura Constanta; Bors - Marghita - Zalau; Turda - Targu Mures - Sighisoara - Fagaras; Petea - Satu Mare - Baia Mare - Miresu Mare - Dej - Bistrita - Vatra Dornei - Suceava; Miresu Mare - Zalau; Targu Mures - Piatra Neamt - Roman - Targu Frumos - Iasi - Sculeni; Craiova - Bucuresti; Halmeu - Seini; Arad - Deva; Oradea - Chisinau - Cris; Giurgiulesti - Galati - Braila - Slobozia - Calarasi. In categoria drumurilor nationale sunt notate 38 de segmente de drum. Unele dintre acestea fac parte din autostrazi sau se intersecteaza cu acestea.

EUROPA. Prin tara noastra vor trece doua coridoare europene. Coridorul IV va urma traseul Arad - Timisoara - Lugoj - Deva - Sibiu - Pitesti - Bucuresti - Constanta si Arad - Timisoara - Lugoj - Caransebes - Drobeta Turnu-Severin - Filiasi - Craiova - Calafat. De asemenea, Coridorul paneuropean IX va fi realizat pe ruta Albita - Husi - Tecuci - Tisita - Buzau - Bucuresti - Giurgiu.

LINII FEROVIARE DE VITEZA
VITEZA. Trenurile vor merge cu 250 km/h
Se vor reabilita liniile de cale ferata conventionale, pentru trenurile care circula cu viteza de pana la 160 km/h, insa vor fi realizate si linii noi pentru trenuri cu viteza de peste 250 km/h. Reteaua feroviara de mare viteza va fi realizata in functie de intelegerile cu tarile vecine pentru a stabili punctele cu iesire spre frontiera vestica a Romaniei. In plus, se vor construi linii de cale ferata de interes local pe traseele Zalau - Cehu Silvanei; Dej - Targu Lapus; Motru - Baia de arama; Strehaia - Vanju Mare; Targu Mures - Sighisoara; Bicaz - Gheorgheni; Bacau - Moinesti; Braila - Macin - Tulcea; Tandarei - Giurgeni; Calafat - Vanju Mare - Drobeta Turnu-Severin; Zalau - Huedin; Craiova - Portile de Fier II; Baia Mare - Sighetu Marmatiei; Satu Mare - Petea.

RETEAUA DE CAI NAVIGABILE
INVESTITIE. Punctele de traversare cu bacul vor fi reamenajate
Romania va avea mai multe porturi noi, iar cele existente vor fi amenajate si modernizate. Vor fi infiintate noi puncte de trafic in porturile: Tulcea, Galati, Braila, Calarasi, Oltenita, Giurgiu, Calafat, Drobeta Turnu-Severin, Moldova Veche, Isaccea, Turnu Magurele, Corabia si Bechet. In plus, se vor executa lucrari de amenajare pe mai multe sectoare de pe cursul Dunarii, pe Canalul Dunare - Marea Neagra, Canalul Poarta Alba - Midia - Navodari, Bratul Chilia, pe bratele navigabile ale Dunarii si pe mai multe sectoare de pe raul Iolomita, Prut, Arges, Olt, Jiu, Mures, Somes etc. De asemenea, vor fi modernizate mai multe puncte de traversare cu bacul si de acostare de nave pentru pasageri.

SE VOR CONSTRUI PATRU NOI AEROPORTURI LA STANDARDE INTERNATIONALE
PLANURI. Toate aerogarile vor fi modernizate
Planul de amenajare pre-vede infiintarea de noi aeroporturi in zona Brasov - Ghimbav - Prejmer, Braila - Galati - Tulcesti, Alba Iulia - Aurel Vlaicu si in zona municipiului Bistrita. Lucrari de modernizare se vor realiza la aeroporturile din Arad, Bucuresti - Baneasa, Henri Coanda - Bacau, Cluj Napoca, Constanta, Iasi, Oradea, Sibiu, Suceava, Timisoara, Baia Mare, Targu Mures, Caransebes, Craiova, Satu Mare si Tulcea. Persoanele fizice si juridice vor putea cumpara actiuni la Compania Nationala de Aeroporturi Bucuresti (CNAB) - ce va rezulta in urma fuziunii Aeroportului Baneasa si Henri Coanda, fara a fi afectata pozitia statului de actionar majoritar. MTCT controleaza 80% din actiunile fiecarei companii, iar Fondul Proprietatea detine 20% din actiunile firmelor ce administreaza aeroporturile.

10 miliarde de euro bagati in drumuri

BANI. Bugetul de stat va finanta reabilitarea infrastructurii
Lucrarile din Planul de Amenajare a Teritoriului National vor fi finantate din sumele alocate anual cu aceasta destinatie de la bugetul de stat prin Ministerul Transporturilor, din credite externe, fonduri externe nerambursabile si din alte surse legal constituite, pe baza de documentatii tehnico-economice aprobate conform legii. "Finantarea se va face prin planuri sectoriale operationale, insa termenul de executie al lucrarilor cuprinse in Planul de Amenajare a Teritoriului National este de 50 de ani", a spus Gheorghe Patrascu. Vom trai si vom vedea ce, cand, cat si cu ce bani se va face.

BUGETATE. Deocamdata, anul acesta este prevazut sa se investeasca 10,38 miliarde de euro in constructia de sosele si autostrazi, reabilitari si modernizari de drumuri nationale, intocmirea unor studii de prefezabilitate, fezabilitate si proiecte tehnice pentru alte lucrari. Banii vor proveni de la buget, din fonduri europene si din imprumuturi internationale. Cel putin asa sustinea Ministerul Transporturilor intr-o informare trimisa Jurnalului National, ca reactie la campania "Patria fara drumuri". De exemplu, pentru planul de constructie a Autostrazii Bucuresti - Brasov (173,3 kilometri) a fost alocata suma de 1,8 miliarde de euro pentru reactualizarea studiului de fezabilitate, acorduri, avize, caiet de sarcini si achizitii terenuri, documente de licitatie, consultanta si executia unor lucrari pe tronsonul Bucuresti - Ploiesti. Proiectele din categoria "reparatii capitale" vor inghiti anul acesta 3,71 miliarde de euro de la bugetul statului, din care 45 milioane de euro Autostrada Bucuresti - Pitesti. Pentru lucrarile pe sectoarele 2B si 3C ale Autostrazii Transilvania (Brasov - Bors) sunt prevazute 3,43 miliarde de euro. Constructia portiunii de autostrada intre Timisoara si Arad, de pe traseul Coridorului IV paneuropean, precum si a variantei de ocolire a municipiului Arad (in total 49 km) costa 270 de milioane de euro. Proiectul se afla in stadiul elaborarii studiului de fezabilitate.

STATISTICI
Reteaua de drumuri publice a Romaniei insuma 79.454 km la sfarsitul anului 2004, potrivit Institutului National de Statistica: 15.712 km de drumuri nationale, 35.215 km drumuri judetene si 28.491 km drumuri comunale. Tot la sfarsitul lui 2004, Romania avea 228 km de autostrada (1,4% din totalul drumurilor nationale), situandu-se printre ultimele tari din Europa la acest capitol. De altfel, tara noastra nici nu este conectata la reteaua de autostrazi a UE. Mai mult, potrivit Programul Operational Sectorial - Transport, din ianuarie 2006, desi, din totalul retelei de drumuri nationale, 5.868 km sunt clasificati ca drumuri europene, sectiuni lungi din retea nu sunt compatibile cu standardele comunitare.

Click pt a mari imaginea
Directia de dezvoltare a retelei de cai rutiere
Click pt a mari imaginea
Directia de dezvoltare a retelei de transport combinat

Click pt a mari imaginea
Directia de dezvoltare a retelei de aeroporturi
Click pt a mari imaginea
Directia de dezvoltare a retelei de cai feroviare

Click pt a mari imaginea
Directia de dezvoltare a retelei de cai navigabile
Citeşte mai multe despre:   special,   bucuresti,   drumuri,   planul,   arad,   autostrazi,   retelei,   amenaj

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

CCR: Guvernul Orban a încălcat Constituția și principiile statului de drept

CCR: Guvernul Orban a încălcat Constituția și principiile statului de drept
Galerie Foto O nouă motivare devastatoare a Curții Constituționale la adresa Executivului condus de Ludovic Orban stabilește că Guvernul a încălcat normele statului de drept și a încercat să introducă o pârghie...

Parchetul General: Nu se știe unde s-a infectat Vergil Chițac. Dar sigur nu la Bruxelles. Candidatul PNL la Primăria Constanța a scăpat de dosarul penal

Parchetul General: Nu se știe unde s-a infectat Vergil Chițac. Dar sigur nu la Bruxelles. Candidatul PNL la Primăria Constanța a scăpat de dosarul penal
Galerie Foto Senatorul liberal Vergil Chițac, infectat, în luna martie, cu noul coronavirus, din cauza căruia Parlamentul a intrat în carantină, iar proaspătul reînvestit, la acel moment, prim-ministru Ludovic Orban s-a...

Moștenitorii lui Decebal Remeș, așteptați de instanță să intervină în procesul împotriva lui Băsescu

Moștenitorii lui Decebal Remeș, așteptați de instanță să intervină în procesul împotriva lui Băsescu
Fostul președinte Traian Băsescu riscă să nu scape de procesul cu fostul ministru al Agriculturii Decebal Traian Remeș, chiar și după decesul acestuia din urmă. Tribunalul București a decis, la sfârșitul...

Schimbarea balanţei hormonale poate afecta vertebrele

Schimbarea balanţei hormonale poate afecta vertebrele
Cum copiii sunt iubiţi ca ochii din cap de către părinţi, este firesc ca aceştia să se îngrijoreze la orice detaliu în creşterea lor, mai ales în lucrurile observabile la coloana vertebrală, la picioare, la me...

În timp ce încalcă Referendumul pe Justiție, premierul Orban îndeamnă cetățenii să nu respecte deciziile CCR

În timp ce încalcă Referendumul pe Justiție, premierul Orban îndeamnă cetățenii să nu respecte deciziile CCR
Galerie Foto Apropierea alegerilor, după o perioadă de criză sanitară prelungită, ridică, și în 2020, o chestiune referitoare la Justiție. Atacurile, din ultima vreme, venite dinspre Palatul Victoria, către mai multe...

Explicațiile specialistului: de ce Marea Neagră nu e murdară

Explicațiile specialistului: de ce Marea Neagră nu e murdară
Galerie Foto Atrași de imaginile cu apele cristaline ale Mediteranei sau ale altor mări, din zone turistice foarte populare, mulți români sunt convinși că litoralul românesc este de mâna a doua, pentru că apa e mai mereu...

Povești nemuritoare cu măști de protecție pentru persoanele defavorizate, în nouă pași

Povești nemuritoare cu măști de protecție pentru persoanele defavorizate, în nouă pași
Galerie Foto Impusă ca o obligație trasată de la cel mai înalt nivel, purtarea măștilor de protecție pe perioada stării de alertă este în vigoare încă de la mijlocul lunii mai, odată cu expirarea stării de urgență. La...

Despre lipsa autopsiilor, așa-zisele laboratoare ale DSP și alte Bâlbe în vreme de pandemie

Despre lipsa autopsiilor, așa-zisele laboratoare ale DSP și alte Bâlbe în vreme de pandemie
Interviu cu Dr. Ligia Barbarii, medic primar de medicină legală, șef al Laboratorului de Genetică din cadrul Institutului Național de Medicină Legală „Mina Minovici” din București.   - În cazul...

Armata suferă prima pierdere: restaurantul CCA, răpus de Covid

Armata suferă prima pierdere: restaurantul CCA, răpus de Covid
Galerie Foto Chiar în timp ce pregătea amânarea măsurilor de relaxare, care trebuiau implementate cu data de 1 iulie, Cabinetul Orban a decis desființarea Unității de Prestări Servicii și Alimentație a Ministerului...

Ludovic Orban, acuzat de trei asociații de judecători de presiuni asupra Justiției

Ludovic Orban, acuzat de trei asociații de judecători de presiuni asupra Justiției
Galerie Foto Pentru a doua oară, în mai puțin de o lună și jumătate, trei asociații ale judecătorilor din România critică modul în care Guvernul condus de Ludovic Orban, dar și afirmațiile premierului se raportează la...

Dragoș Frumosu: România poate hrăni 80 de milioane de oameni

Dragoș Frumosu: România poate hrăni 80 de milioane de oameni
Dragoș Frumosu, liderul Federației Sindicatelor din Industria Alimentară, a Băuturilor, Tutunului și Ramuri Conexe „SINDALIMENTA”, luptă de două decenii pentru industria alimentară și pentru cei peste...

Emil Lungeanu, autorul romanului ”Jocul”, care apare cu Jurnalul: „Scriitorul îşi câştigă existenţa într-un singur fel: prin posteritate” 

Emil Lungeanu, autorul romanului ”Jocul”, care apare cu Jurnalul: „Scriitorul îşi câştigă existenţa într-un singur fel: prin posteritate” 
Galerie Foto Emil Lungeanu - romancier, eseist, poet, autor de piese de teatru, critic la revista Uniunii Scriitorilor. Conform referințelor, este cel mai versatil scriitor român, manifestându-se în toate genurile și speciile...

După orice extracţie, nu trebuie să rămână loc gol

După orice extracţie, nu trebuie să rămână loc gol
Unii trec sănătatea danturii în categoria a doua, până când o durere de dinţi îi scoate din ţâţâni. Dantura este un organ de o importanţă deosebită, amânarea vizitei la medicul stomatolog duce la...

Povestea spectaculoasă a unei donații de 1,4 milioane pentru euroalegeri. Iei bani de la „Grindă”, donezi la PNL și câștigi un post la Cancelaria lui Orban

Povestea spectaculoasă a unei donații de 1,4 milioane pentru euroalegeri. Iei bani de la „Grindă”, donezi la PNL și câștigi un post la Cancelaria lui Orban
Galerie Foto Ana Maria Dimitriu, consilierul local de la Focșani, fostă angajată la biroul parlamentar al actualului ministru al Dezvoltării Ion Ștefan, zis “Grindă”, care a împrumutat, în primăvara trecută, 1,4...

Cad măști la nivel înalt: afaceri cu interlopi, polițiști și căsuțe poștale. În plin scandal Unifarm, ministrul Sanatății face milionare două offshore-uri din Cipru

Cad măști la nivel înalt: afaceri cu interlopi, polițiști și căsuțe poștale. În plin scandal Unifarm, ministrul Sanatății face milionare două offshore-uri din Cipru
Galerie Foto În plin scandal penal legat de achiziția făcută de Unifarm, în urma căruia directorul general Adrian Ionel s-a ales cu 60 de zile de control judiciar, pentru o presupusă șpagă de 760.000 de euro, Ministerul...
Serviciul de email marketing furnizat de