x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Special Un candidat in intuneric deplin

Un candidat in intuneric deplin

11 Oct 2004   •   00:00

Doi englezi, Christopher Knight si Robert Lomas, dezvaluie intr-o carte-document, "Secretul lui Hiram", primele trei etape pe care toti initiatii le-au parcurs in ultimii 250 de ani pentru a deveni maestri masoni deplini.



Ei explica, la persoana intai, aceasta ampla procedura: "Am fost legat la ochi si imbracat cu pantaloni largi, albi, si bluza. Un picior era incaltat cu un simplu papuc (expresie a neglijentei), piciorul stang era descoperit pana la genunchi, iar partea stanga a pieptului tunicii fusese desfacuta. (...)

Fara sa stiu, un lat de spanzuratoare mi-a fost pus in jurul gatului si lasat sa atarne in spate. Mi s-au luat toate obiectele de metal si eram pregatit sa fiu condus in templu. (Am aflat mai tarziu ca acest mod de vestimentatie, tunica aspra cu latul atarnand la gat, era identic cu modul in care era tratat un eretic medieval de catre Inchizitie, inainte ca acesta sa marturiseasca.)

Imi amintesc cum simteam prezenta unui mare numar de oameni si m-am simtit foarte vulnerabil. Am simtit apasarea unui punct rece pe pielea de la piept. (...)

Pumnalul care imi fusese tinut strans la piept a fost luat (desi nu am stiut atunci), dar latul (numit cablu) a ramas atarnat de gat. Omul din dreapta mea mi-a soptit sa ingenunchez si a fost spusa o scurta rugaciune, invocand binecuvantarea Guvernatorului Suprem al Universului (Dumnezeu - descris intr-un mod neutru, astfel incat El sa fie accesibil tuturor membrilor oricarei religii monoteiste).

FARA LUMINA. Ceremonia a continuat cu ghidarea mea in jurul perimetrului templului, oprindu-se de trei ori pentru a fi prezentat drept «un biet candidat intr-o stare de intuneric». Desi nu puteam vedea, in centrul podelei templului era un dreptunghi cu patrate albe si negre. Pe latura estica era piedestalul Maestrului de Rugaciuni, la sud statea Paznicul Tanar si la vest, Paznicul Batran, ambii pe piedestale mai mici.

Dupa cele trei pauze am fost adus, inca legat la ochi, in fata piedestalului Maestrului de Rugaciuni, unde el a intrebat:
«In aceasta stare de intuneric, care este dorinta puternica a inimii tale?»
Si, inca o data, raspunsul mi-a fost soptit la ureche: «Lumina».
«Atunci fie ca sa primesti binecuvantarea.»

UCENIC INCEPATOR FRANCMASON. Legatura la ochi mi-a fost luata si, pe masura ce ochii mei s-au obisnuit cu lumina, am putut sa vad ca eram in fata Maestrului de Rugaciuni, care imediat mi-a atras atentia asupra «luminilor» emblematice ale Francmasoneriei, care sunt explicate ca fiind volumul Legii Sacre (pentru reprezentantii crestini aceasta este Biblia), Patratul si Busola.

Apoi mi-a spus ca ajunsesem la rangul de Ucenic Incepator Francmason - primele trei trepte prin care trebuia sa trec inainte de a fi acceptat ca Maestru mason deplin. Semnele secrete, lupta si parola pentru prima treapta, mi-au fost apoi explicate si mi s-a spus ca stalpul din stanga, care se ridica pe terasa Templului Regelui Solomon, are o semnificatie speciala pentru francmasoni. Atat stalpii din dreapta, cat si cei din stanga sunt refacuti in Loja si se ridica in spate si de ambele parti ale Maestrului de Rugaciuni. Stalpul din stanga este numit Boaz, dupa Boaz, strabunicul lui David, rege al Israelului.

Dupa diferite plimbari in jurul templului, mi s-a dat un sort simplu, alb, din piele de vitel, care simboliza treapta pe care tocmai o obtinusem. Apoi mi s-a spus: «Este mai vechi decat Lana de Aur sau Vulturul Roman, mai onorabil decat Steaua, Garter sau orice alta distinctie care exista, el fiind semnul puritatii si al legaturii de prietenie»."

A urmat o masa festiva si, cum eram omul zilei, am fost asezat in stanga Maestrului de Rugaciuni. S-au tinut toasturi si discursuri si toata lumea s-a distrat. Cu siguranta ca misterele Masoneriei nu au fost dezvaluite. Poate, m-am gandit eu, totul va fi mai clar la urmatoarea ceremonie. Nu s-a intamplat asa".


MOARTEA PURTATOARE DE LUMINA
"La prima treapta ni se arata indatoririle fata de Dumnezeu, fata de aproapele nostru si fata de noi insine. In treapta a doua ni se permite sa luam parte la misterele stiintei umane si sa intelegem bunatatea si maretia Creatorului, prin analiza minutioasa a operei Sale. Treapta a treia este facuta ca sa lege oamenii laolalta prin fratie mistica, intr-o relatie de afectiune si dragoste fraterna; ne arata intunericul mortii si al mormantului ca purtator de lumina stralucitoare, care va urma invierii celor drepti". (Maestrul Rugaciunilor)


CUNOASTEREA EULUI
"... Natura te invata inca o data o lectie mare si folositoare - cunoasterea eului. Te invata, prin contemplare, sa te pregatesti pentru orele finale ale existentei; si, cand te-a condus prin caile intortocheate ale vietii tale muritoare, te invata cum sa mori. Acestea, draga frate, sunt lucrurile deosebite ale treptei a treia a Francmasoneriei. Te invita sa meditezi si sa simti ca, pentru omul drept si neinduplecat, moartea nu este mai groaznica decat falsitatea si necinstea". - (Maestrul Rugaciunilor)


INDATORIRI PE TIMP DE ZI
"Fii atent sa-ti indeplinesti sarcina data cat este inca ziua; asculta vocea naturii care este martora ca si chiar in aceasta structura perisabila exista un principiu vital si nemuritor, care inspira o incredere sfanta ca Dumnezeul vietii ne va ajuta sa-l zdrobim pe regele terorii si sa ne ridicam fruntea". - (Maestrul Rugaciunilor)


FRANCMASONUL PRIETEN
"Am trecut in stadiul al doilea al ceremoniei, pentru a atinge rangul de Francmason Prieten. Am intrat in templu cu restul fratilor, purtand un sort simplu, alb, din piele de vitel, care era simbolul inocentei mele - si al statutului meu umil. Am fost supus la testul raspunsului la intrebarile care mi-au fost explicate la sfarsitul ceremoniei anterioare... Pe masura ce diaconii ma conduceau prin templu, mi se aratau noi parole si semne... Stalpul din partea dreapta a intrarii in templu, identificat drept Jachin, se zice ca a fost numit dupa marele preot care a oficiat includerea acestei parti in templul de la Ierusalim. Dupa terminarea ceremoniei mi s-a permis sa-mi extind cercetarile la misterele ascunse ale naturii si stiintei".



RITUALUL INVIERII DIN MORTI
"Purtand un sort alb cu doua rozete albastre, am fost ales sa fiu ridicat la ceea ce se cheama «sublimul», grad de Maestru Mason, dar mai intai trebuia sa-mi dovedesc competenta inca o data, invatand raspunsurile la mai multe intrebari.

Mi s-a dat o referinta cu adevarat biblica, ce nu exista in Biblie, dar care arata misiunea ce mi se va incredinta de indata ce voi fi ridicat la rangul sublim. (...) Mi s-a incredintat apoi o parola care mi-a permis sa reintru in templu. Am reintrat. Intuneric total, cu exceptia licarului unei lumanari ce ardea in partea de est, in fata Maestrului de Rugaciuni.

In camera mare, fara ferestre, lumanarea imprastia o lumina slaba... Am putut sa zaresc chipurile din spate si sa vad forma intregului templu in nuante de negru si gri inchis. Am fost informat ca subiectul acestei etape era moartea insasi. Ceremonia a inceput cu o scurta descriere a etapelor anterioare si cu o rugaciune... Apoi am fost obligat sa interpretez o poveste remarcabila, care explica modul in care adevaratele secrete ale Stapanului Mason s-au pierdut. Am jucat rolul unui personaj care nu exista in afara ritualurilor din Francmasonerie. Numele sau era Hiram Abif. (...) L-am vazut pe Maestrul de Rugaciuni intinzand (...) un instrument care mi-a atins fruntea si am simtit mai multe maini care ma trageau in jos.

Cand am atins pamantul, am fost infasurat intr-un giulgiu. Numai fata mi-a ramas neacoperita. Maestrul Rugaciunilor m-a apucat strans de incheietura mainii si a tras, ridicandu-ma in picioare. Mi-a aratat... forma unui mormant deschis, cu un craniu omenesc peste o pereche de oase incrucisate la cap. Mi-a aratat in stanga, sus, spre o raza de lumina din est, unde puteam vedea forma unei stele".

Continuare: Calea initierii

×
Subiecte în articol: special maestrului rugaciuni