x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Special Varianta Videanu - Pasajul Basarab, mai lung si mai scump

Varianta Videanu - Pasajul Basarab, mai lung si mai scump

de Monica C. Andrei    |    08 Sep 2005   •   00:00
Varianta Videanu - Pasajul Basarab, mai lung si mai scump

Pasajul suprateran Basarab va fi construit in urmatorii trei ani. Varianta lui Videanu este mai lunga decat cea a lui Basescu, pasajul trecand si peste Raul Dambovita. Costurile investitiei: 140 de milioane de euro.

Primarul general al Capitalei, Adriean Videanu, i-a implinit ieri visul lui Traian Basescu de pe vremea cand era la sefia Municipalitatii. Dupa patru ani de discutii contradictorii, Pasajul suprateran Basarab va fi construit.

Primul proiect demarat de Adriean Videanu de cand a venit la sefia Capitalei este Pasajul suprateran Basarab, al carui nas este nimeni altul decat actual presedinte Traian Basescu. Seful statului si l-a dorit foarte mult inca din perioada cand era la conducerea Municipalitatii, dar n-a avut noroc de un consiliu care sa-i inteleaga preferintele, iar cand a avut posibilitatea sa-l puna in practica, o data cu schimbarile aparute in urma alegerilor, a plecat la Cotroceni. Insa a lasat cu limba de moarte ca Pasajul Basarab sa fie construit. Zis si facut. Numai ca Videanu n-a respectat exact planul pus pe hartie de Basescu si l-a schimbat. Varianta lui Videanu este mai lunga si mai scumpa decat cea a lui Basescu. Acum pasajul traverseaza si Raul Dambovita si costa cu 69,5 milioane de euro mai mult. "Circulatia in zona va fi blocata timp de doi-trei ani, dar pasajul este o necesitate absoluta, tinand cont de dezvoltarea din ultimii ani a orasului. Proiectul tehnic este gata, executat de Proiect Bucuresti, solutia am gasit-o si evaluarea exista. Asteptam licitatia, si lucrarile pot incepe din primavara anului viitor", a spus Videanu. Licitatia internationala va avea loc la 15 septembrie, deocamdata nu exista o solutie arhitecturala definitiva.

TRASEU. Pasajul pleaca printr-o rampa de acces din Bdul Nicolae Titulescu in apropierea intersectiei cu Bdul Al.I. Cuza, supratraverseaza Calea Grivitei, apoi pachetul de linii ferate, Bdul Dinicu Golescu, inscriindu-se pe Soseaua Orhideelor - Giulesti - Podul Grozavesti existent, revenind la sol pe Soseaua Grozavesti. De asemenea, proiectul prevede amenajarea unor bretele de legatura atat la Calea Plevnei, Soseaua Giulesti, cat si pe Calea Grivitei, in ambele sensuri de circulatie, pentru realizarea legaturii arterelor de penetratie cu inelul principal de circulatie. Pasajul va fi traversat si de o linie de tramvai. In mijlocul constructiei va fi amenajata o statie, care va face legatura atat cu peronul Garii de Nord si Gara Basarab, cat si cu metroul de la Basarab. Solutia tehnica gasita pentru realizarea pasajului rezolva, potrivit lui Videanu, si "acea jonctiune" cu Dambovita, primarul referindu-se la un alt proiect care sa uneasca Autostrada Bucuresti - Pitesti, prin interiorul orasului, cu Autostrada Soarelui Bucuresti - Constanta.

CONFLICT. Inainte de prezentarea proiectului, Videanu a trebuit sa discute pentru prima data si cu oamenii care locuiesc pe Bdul Titulescu, in imediata apropiere a pasajului. "Sunt patru blocuri care sunt aproape de pasaj. Singurul lucru care va deranja este durata de executie. S-au gasit solutii pentru ca podul sa fie ingustat in zona Titulescu, astfel incat distanta intre blocuri si pasaj sa fie de 15 metri. In dreptul bisericii (n.r. - Sfanta Paraschieva) podul nu va avea inaltime mai mult de un metru. Vor fi montate de asemenea panouri pentru reducerea zgomotului", a spus Videanu. El a promis ca va asculta si ofurile proprietarilor care vor deveni "vecini" cu pasajul. De partea cealalta a baricadei, cei afectati de noua constructie nu sunt dispusi sa abandoneze lupta. "Primaria Capitalei nu se poate apuca de construirea pasajului atat timp cat noi suntem in proces cu Consiliul General al Capitalei", ne-a spus Doina Popovici, una din proprietarele din zona Titulescu. Maine va avea loc o intalnire intre cele doua parti pentru a gasi solutia cea mai buna.

DATE TEHNICE ALE PASAJULUI BASARAB
NOUTATE. Podul va traversa si Raul Dambovita
  • Durata de realizare - 3 ani
  • Costul - 139,5 milioane de euro fara TVA
  • Traseul: Bdul Nicolae Titulescu - Calea Grivitei - Bdul Dinicu Golescu - Soseaua Orhideelor - Giulesti - Soseaua Grozavesti
  • Suprafata totala - 55.880 mp
  • Lungimea totala - 1.900 de metri
  • Suprafata desfasurata a statiei RATB - 2.000 mp

    Â

  • ×
    Subiecte în articol: special videanu pasajul basarab