x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Special Videanu si hopurile - Pilot de incercare pe Podul Grant

Videanu si hopurile - Pilot de incercare pe Podul Grant

de Oana Stancu Zamfir    |    Monica C. Andrei    |    30 Aug 2006   •   00:00

Provocat de Jurnalul National, pri-marul Videanu s-a angajat sa sofeze pe Podul Grant pentru a demonstra ca nu sunt hopuri.

PARIU. Dupa ce s-a contrazis cu reporterii de la Jurnalul, primarul Videanu (foto medalion) pune prinsoare ca lucrarile de pe Podul Grant sunt de mare calitate. Se angajeaza chiar sa le testeze, si nu la volanul masinii sale de teren, ci cu un Matiz din dotarea ziaristilor. "Ma angajati sofer la Jurnalul daca ma da afara de la Primarie? Yesss, am un job!"

Provocat de Jurnalul National, primarul Videanu s-a angajat sa sofeze pe Podul Grant pentru a demonstra ca nu sunt hopuri.

ROSTUL ROSTULUI DE DILATATIE. "Ce preferati? Asfalt de calitate care sa arate urat sau unul frumos care sa faca gropi la anul? Iar rosturile sunt cele mai bune din Europa"

"Uite! Rosturi de dilatatie. Rosturi de dilatatie. Iarasi, rost de dilatatie. Rost de dilatatie. Deci, vedeti, aici este un rost de dilatatie... Aici, unde vedeti denivelarea. Este rost de dilatatie. Toate astea se repara. Unde vezi bordura intrerupta este rostul de dilatatie... Uite, iarasi rost de dilatatie. Rostul de dilatatie este elementul-cheie al podului: el da elasticitate cand sunt temperaturi mari, impiedica acumularea de mizerie si directioneaza apele catre scurgere." Rostul de dilatatie este laitmotivul explicatiilor pe care primarul general, Adriean Videanu, si constructorii de la Delta le dau pentru hopurile pe care soferii le intampina zi de zi pe artera proaspat data in circulatie. E rostit de 19 ori in mai putin de doua minute si de mai bine de 40 de ori cat ne-am aflat pe Podul Grant. Podul tot nu contine decat... 11 rosturi de dilatatie. Asa ca, atunci cand sare peste un hop... nedefinit, primarul se scuza: "Nici nu stiu ce putea fi. Oricum nu tine de calitatea finala a lucrarii!". Artera circulata nu contine inca... rosturi de dilatatie. Ele au fost trimise cu o intarziere de doua saptamani de producatorul german si nu au fost inca montate. Sunt doar spatiile pentru ele. "Ne vedem la receptia finala!", promite Videanu un happy-end.

START. SPP-ul verifica sub husele Matizului, primarul demareaza in tromba, isi pregateste apararea calificand masina drept "sensibila". Rateaza doua scurtaturi si la 19:38 ne blocam pe B-dul Turda
"PROTECTIE". Jeep-ul primarului ne urmareste. Protectia SPP nu e activata insa si pentru claxoanele si vorbele de duh ale celorlalti soferi: "Baaaaa, ati facut varza podul asta!"
"PANA AICI ATI PLATIT!". Traversam podul in fix jumatate de ceas. Trecem pe artera in lucru. Primarul, cu picioarele amortite, deplange uzura ambreiajului. E inginer auto doar!

×
Subiecte în articol: special podul dilatatie