Autostrazile Timisoara – Arad si Lugoj – Deva au primit pana acum peste 15 vizite ministeriale. De la Radu Berceanu la Anca Boagiu si Emil Boc, care i-a certat pe drumari pentru nerespectarea termenelor. La vizita de sambata trecuta, noul ministru al transporturilor a fost mintit pe fata de catre directorul Directiei Regionale de Drumuri Timisoara, impreuna cu firma constructoare si cu acordul tacit la prefectului de Timis, Mircea Bacala. Numai ca ministrul i-a prins cu minciuna, urmand sa stabileasca daca va destitui conducerea DRDP Timisoara.
Ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, a vizitat sambata mai multe tronsoane de autostrazi aflate in lucru pe coridorul paneuropean 4. Aici a gasit probleme grave pe prima portiune a autostrazii Lugoj – Deva. Pe majoritatea portiunilor situatia gasita s-a dovedit a fi relativ buna, probleme au fost descoperite pe santierul dintre Lugoj si Dumbrava. Vizita s-a lasat cu o sedinta fulger, chiar sambata seara, la sediul DRDP Timisoara!
Asteptat ca si Ceausescu, cu realizari doar pe hartie
Bucata de autostrada de 27 de kilometri face parte din tronsonul Lugoj – Deva, iar stadiul lucrarilor nu este nici pe departe unul multumitor. Dupa ce a vizitat lucrarile la primul tronson al autostrazii dintre Giarmata si Lugoj, ministrul Nazare a continuat cu verificarea lucrarilor la prima parte a drumului ce se va construi intre Lugoj si Deva. Acest lot, avand o lungime de 27,4 de kilometri, porneste din Lugoj si se opreste langa localitatea Dumbrava. Aici, ministrul transporturilor a avut parte de o surpriza . Initial, acesta a participat la o prezentare oficiala, la clasicul "panou', cu harti si informatii tehnice. Surpriza a aparut in momentul in care Nazare a decis sa vada si efectiv stadiul lucrarilor, pe teren. Se pare ca nimeni din partea firmelor gazda nu se astepta la o asemenea solicitare! Iar pe teren, cei 8% din lucrare anuntati ca si realizati nu prea au fost atinsi. Nemultumit de situatia reala descoperita pe teren, Alexandru Nazare a convocat, sambata seara, o sedinta fulger la sediul Directiei de Drumuri si Poduri Timisoara.
La discutii au participat oficialii Ministerului Transporturilor si cei ai firmelor care au castigat licitatia pentru constructia acestui tronson. Reprezentantilor constructorului li s-a cerut ca in termen de maxim trei zile sa prezinte un plan clar, pe etape, cu fiecare pas ce va fi urmat de catre constructor, in asa fel incat sa fie respectat contractul de lucrari semnat. Deocamdata nu s-a pus problema unor desfaceri de contract, firma constructoare nu a mai avut antecedente. Totusi, solicitarea ministrului a fost cat se poate de serioasa si imperativa, iar constructorul nu prea a avut nimic de obiectat.iContractul de proiectare si executie a lucrarilor pentru autostrada Lugoj – Dumbrava a fost semnat cu asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA – Cossi Construzioni SpA, durata contractului fiind de 22 de luni, iar termenul de finalizare al lucrarilor – anul 2013. Ministrul Transporturilor cere constructorilor autostrazii Timisoara-Lugoj sa nu faca rabat la calitate.
Directrorul Lucaci, afaceri de familie la drumuri
Sorin Lucaci, tanarul director al DRDP Timisoara a mai fost in atentia conducerii ministerului transporturilor. Imediat dupa numirea sa, au aparut primele detalii despre legaturile familiei cu industria de resort. Numirea lui Lucaci de catre Boagiu este una controversata: tatal sau, Gheor¬ghe Lucaci, figura ca reprezentantul biroului din Timisoara al Search Corporation si este decan al Facultatii de Drumuri si Poduri de la Politehnica Timisoara. Ca o coincidenta, compania Search Corporation din Bucuresti a castigat mai multe contracte de consultanta pentru lucrari la directia unde adjunct a fost Sorin Lucaci.