După 39 de ani de conlucrare cu Adidas, rivala României din preliminariile CE 2012 a ales să schimbe furnizorul oficial de echipament. Miza: un contract uriaş, valabil 7 ani, care îi va aduce Federaţiei Franceze de Fotbal un câştig de 42,66 de milioane de euro pe sezon. Cu alte bonusuri, suma pe întreaga perioadă se ridică la 320 de milioane de euro!
Nike nu iese însă în pierdere. Cu Malouda star, secondat de Gourcuff şi Nasri, campania de marketing se va lansa sub sloganul "Trăiască fotbalul liber!". "Vrem să facem din tricoul Franţei o piesă de lifestyle, care poate fi combinat cu orice", au declarat oficialii firmei de echipament sportiv. Din contractul cu naţionala Franţei, Nike prevede că va avea un beneficiu anual de 76 de milioane de euro din vânzarea de tricouri şi alte accesorii.
TOP SPONSORI NAŢIONALE
1. Franţa - Nike (42,66 milioane euro)
2. Germania - Adidas (25 milioane euro)
3. Anglia - Umbro (21 milioane euro)
4. Brazilia - Nike (17 milioane euro)
5. Italia - Puma (10 milioane euro)