Microbiştii din lumea întreagă aşteaptă cu sufletul la gură debutul Cupei Mondiale de fotbal care ne va oferi, sperăm noi, dueluri acerbe între fotbaliştii celor 32 de echipe calificate. La fel de nerăbdătoare sunt şi două dintre cele mai cunoscute branduri sportive, adidas şi Nike, a căror rivalitate în cel mai iubit sport de pe mapamond datează de foarte mulţi ani.
Marca celor trei linii și "virgula" îşi vor disputa din nou supremaţia în fotbal pentru prima dată pe continentul african. De această bătălie vor încerca să profite cei de la Puma, vecinii din Herzogenaurach ai celor de la adidas, care furnizează echipamentul de joc pentru şapte naţionale, majoritatea africane, însă cea mai importantă fiind Italia.
Partener oficial al Campionatului Mondial, Adidas este incontestabil marca numărul 1 în fotbal la nivel mondial, poziție pe care speră să o menţină şi după turneul final din Africa de Sud, unde va îmbrăca 12 echipe de top precum Spania, Germania, Franța, Argentina, dar și reprezentativa țării gazdă, ca să enumerăm doar câteva dintre acestea. De partea cealaltă, Nike va revendica pe "continentul negru" statutul de lider mondial furnizând echipamentele a 10 selecționate, între care Brazilia, Olanda, Portugalia și Serbia.
Ambiţia oficialilor adidas este să depășească toate recordurile de vânzări în fotbal cu ocazia Cupei Mondiale din Africa de Sud, mizând foarte mult pe câștigurile pe care i le va aduce competiția africană. Compania germană preconizează că în 2010 va avea un profit net de 400-450 milioane de euro, după ce anul trecut i-au intrat în cont 245 milioane de euro, de la 644 milioane euro în 2008.
În total, adidas visează să depăşească bariera de 1,3 de miliarde de euro din vânzări pe 2010. Pentru asta, compania germană speră să comercializeze cât mai multe tricouri ale celor 12 echipe cu care are contract, mai ales că acestea dispun de o tehnologie specială denumită TechFit, care au două benzi speciale cu care pot stoca o parte din energia consumată de fotbaliști.
Ghetele Adidas sunt și ele speciale... Gheata oficială a Mondialului din acest an se numește Predator X şi este o gheată uşoară cu Powerspine, adică o dungă transversală pe talpă care are rolul de a stabiliza piciorul jucătorilor și de a reduce riscul accidentărilor. Alți fotbaliști de top vor încălța ghete personalizate nou-nouţe, aşa cum este cazul argentinianului Leo Messi, care va folosi noul model "F50 adizero".
În afară de tricouri şi de ghete, adidas a creat şi mingea oficială Jabulani cu care se va juca în Africa de Sud. De altfel, concernul german a produs mingiile turneului final al CM la ultimele 10 ediţii, începând cu Mexic 1970
În replică, atuurile celor de la Nike sunt naționalele puternice, cu pretenții la titlul mondial precum Brazilia, dar și staruri de talia lui Cristiano Ronaldo, Wayne Rooney, Cesc Fabregas, Andres Iniesta, Didier Drogba, Franck Ribery sau Fabio Cannavaro, fotbaliști cu care firma americană are contracte individuale de publicitate. În plus, Nike spun că tricourile de joc ale echipelor pe care le sponsorizează nu doar arată foarte bine şi sporesc performanţele jucătorilor, ci sunt
realizate din materiale reciclabile având astfel un impact mai mic asupra mediului înconjurător.