Cel mai nebun sezon din istoria Formulei 1, in care "lupii tineri" i-au declarat razboi deschis multiplului campion mondial Michael Schumacher, incepe la Melbourne, la sfarsitul acestei saptamani.
Fani ai Formulei 1, pregatiti-va! Duminica o sa va treziti la ora 4:30 dimineata, veti pregati o cafea si va veti aseza confortabil in fotoliu sau pe canapea pentru a asista la startul sezonului 2004. Pe circuitul australian "Albert Park", va incepe duelul generatiilor, intre sextuplul campion mondial Michael Schumacher si reprezentantii noului val, Kimi Raikkonen (McLaren), Juan Pablo Montoya (Williams) si Fernando Alonso (Renault).SPECTACOL. Actualul sezon este alcatuit din 18 etape, noutatile absolute fiind cursa chineza de la Shanghai si Marele Premiu al Bahreinului, primul din Orientul Mijlociu. S-a renuntat, in schimb, la cursa austriaca de la Zeltweg, in locul sau fiind reinclus Marele Premiu al Belgiei, de la Spa-Francorchamps. Cea mai de succes competitie automobilistica din lume va oferi si in acest an senzatii deosebite suporterilor, mai ales fiindca competitorii lui Ferrari au anuntat ca si-au pregatit masini mult mai performante, cu care spera sa incheie dominatia "calutului cabrat" si a lui Schumacher. Spectacolul va fi garantat, ca in fiecare an, atat pe pista, cat si in tribune, unde vor fi prezenti de la cei mai simpli spectatori la cele mai mari celebritati.
CONTINUARE. La inceputul lui 2004, Michael Schumacher si-a prelungit cu doi ani contractul ce expira la sfarsitul sezonului. Astfel, pana in octombrie 2006, toti cei care-l iubesc sau, dimpotriva, il urasc pe cel mai titrat pilot din istorie, il vor urmari in lupta cu Alonso si Montoya.
TALENT. Spaniolul Alonso este favoritul expertilor in Formula 1, care-l vad ca urmas la tronul campionului en-titre. Acesta a dovedit aptitudini deosebite si anul trecut, cand, cu victoria de la Hungaroring, a devenit cel mai tanar castigator al unei curse din istoria Formulei 1. In 2004, el va fi ajutat si de noul monopost Renault, R24, care a fost mult imbunatatit fata de cel de anul trecut. In concluzie, sa inceapa nebunia pe patru roti!
Ferarri
Scuderia "calutului cabrat" a modificat toate componentele monopostului de anul trecut, F2004 fiind cel mai bun din toate timpurile, conform managerului Ross Brawn. Modificarile s-au facut mai mult din punct de vedere al materialelor si al pozitionarii acestora. Centrul de greutate a fost coborat, iar sasiul este mai rezistent. De asemenea, s-au modificat suspensiile, pentru a imbunatati tinuta masinii la viteze medii si mari.
McLaren Mercedes
Se pare ca 1998 si 1999, cand Mika Hakkinen a castigat doua titluri, au fost singurele sezoane reusite pentru echipa McLaren Mercedes. Echipa lui Raikkonen si Coulthard are probleme in ultimii ani cu monoposturile, acestea fiind sub nivelul adversarilor, lucru vazut si in clasament.
Williams BMW
Trambitatul model
MP4-19, cu care "sagetile"
vor aborda sezonul 2004,
are deja probleme cu
motorul, care nu se ridica
la inaltimea asteptarilor.
Noul monopost al celor de
la Williams BMW prezinta o
caracteristica deosebita,
refuzata initial de constructor.
Nasul masinii a fost
retras, ideea apartinandu-i
italiencei Antonia Terzi,
"transferata" de la Ferrari.
Noul FW26 a avut rezultate
foarte bune in probele din
aceasta iarna, fiind cu 15
la suta mai eficienta decat
vechiul model. De asemenea,
Montoya si Schumacher
vor beneficia in
premiera de cutia de viteze
cu 7 trepte.
( CATALIN FAINISI
)