După vacanța de primăvară, elevii se vor întoarce la cursuri după aceleași scenarii de până acum, arată Administraţia Prezidenţială.
"Obiectivul principal este reîntoarcerea în clase a tuturor elevilor cât mai curând posibil, dar acest lucru depinde direct de evoluţia epidemiologică".
Preşedintele Klaus Iohannis s-a întâlnit cu ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, pentru a analiza modalitatea de derulare şi de finalizare a anului şcolar 2020-2021. Au fost evaluate demersurile realizate pentru asigurarea măsurilor de protecţie sanitară la nivelul unităţilor şcolare.
Șeful statului "a apreciat acţiunile Ministerului Educaţiei referitoare la campania de vaccinare pentru comunităţile şcolare şi universitare şi a evidenţiat, totodată, necesitatea intensificării procesului de vaccinare. Imunizarea într-un număr cât mai mare a personalului din sistemul de învăţământ va permite desfăşurarea în siguranţă a cursurilor, atât cadrele didactice, cât şi elevii fiind, astfel, protejaţi împotriva infectării cu SARS-CoV-2", arată Administraţia Prezidenţială.
Totodată, Ministerul Educaţiei va stabili metodologia şi criteriile pentru organizarea concursurilor de ocupare a funcţiilor de directori şi directori adjuncţi.
Există trei scenarii pentru participarea la cursuri a elevilor, respectiv a studenţilor, în funcţie de incidenţa de infectare cu COVID-19, la 1.000 de locuitori, timp de 14 zile, în localitatea unde se află instituţia de învăţământ.
În învățământul preuniversitar, cazul incidenţei sub sau egal cu 1 la mie, toţi elevii sunt prezenţi fizic, la cursuri; în cazul incidenţei între 1 şi 3 la mie, participă fizic la cursuri doar preşcolarii, elevii din clasele primare şi cei din cele terminale - a VIII-a, a XII-a şi a XIII-a. La o incidenţă de peste 3 la mie, participă la cursuri, fizic, doar preşcolarii şi elevii din învăţământul primar. Restul participă la cursuri, în sistem online.
În cel universitar, în funcţie de situaţia epidemiologică, de particularităţile locale, de infrastructura, de specificul programelor de studiu şi de resursele umane ale fiecărei instituţii de învăţământ superior în parte, conducerea acesteia, cu consultarea senatului universitar, stabileşte aplicarea unuia dintre scenariile de organizare şi desfăşurare a activităţilor didactice după trei scenarii: toţi studenţii participă fizic la cursuri, participarea este mixtă, fizic/online, în funcţie de profilul de studiu, sau cursurile sunt exclusiv organizate online.