Elevii de clasa a XII-a au ieşit de la proba competenţelor digitale mai dezamăgiţi decât se aşteptau. Materia este prea tehnică pentru gustul lor, iar programa şcolară are nevoie de un... update. Într-o eră în care elevii stau numai pe Internet - Youtube-ul, Instagramul şi Snapchatul au învins programele clasice.
Bibi - cunoscută cântăreaţă şi vlogger - îşi petrece o bună parte din zi pe Internet. Vlogging-ul este parte din viaţa ei de aproape un an de zile. Are aproape 200 de mii de abonaţi pe canalul de Youtube şi mult mai mulţi followeri pe Facebook şi instagram
"Au prins foarte mult challenge-urile, prank-urile, mai exact lyric prank şi piesele muzicale. Mi-ar plăcea foarte mult sa existe o materie intitulată vlog", spune Bibi.
La şcoală, însă, materiile pentru competenţe digitale presupun cu totul altceva. Elevii trebuie să înveţe noţiuni mai tehnice."Plotter, habar n-am ce e ăla, influenţează performanţele dispozitivului. Nu ştiu, comp D, comp I, nu ştiu! Nu cred că o să lucrez vreodată în domeniul meu cu calculatoare", exclamă Matei.
De aceeaşi părere este şi colega lui care speră doar să treacă de proba orală la Bacalaureat"M-ar ajuta să ştiu strictul necesar, dar noţiunile astea nu cred că îmi folosesc prea tare", spune ea.
Profesorii spun că, într-adevăr, programa poate fi actualizată, dar că niciodată materia nu va reuşi să ţină pasul cu dinamica aplicaţiilor de astăzi.
Se bate cam în cap foarte puternic cu un model comunist, în care totul este centralizat într-un singur punct, intr-un singur punct si o singura programă şcolară", spune Marias Stas, expert în educaţie. Observator.tv