Jurnalul.ro Ştiri Educatie Cinci medalii, din care una de aur, pentru elevii români la Olimpiada Internațională de Astronomie

de Redacția Jurnalul    |    13 Noi 2023   •   22:30

Elevii români au obținut o medalie de aur, două de argint și două de bronz la Olimpiada Internațională de Astronomie, ediția 27, care se desfășoară la Beijing, a anunțat, luni, Ministerul Educației.

Echipa României care a participat la Olimpiada Internațională de Astronomie de la Beijing a fost formată din cinci elevi, trei juniori și doi seniori, respectiv un elev invitat special, medaliat cu aur la ediția anterioară.

Medalia de aur și premiul special pentru cel mai bun concurent la proba teoretică au fost câștigate de Dragomir Andrei-Darius de Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București, elev în clasa a XII-a, el fiind învingător absolut.

Cele două medalii de argint le-au fost înmânate elevilor Mendelsohn Mendel Emanuel de la Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București, clasa a XI-a și Ciocârlan David, de la același liceu, tot în lasa a XI-a.

Medaliile de bronz au ajuns la Bichir Teodor de la Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București, clasa a X-a și Pașca Nectarie de la Colegiul Național „Emil Racoviță” Cluj-Napoca, tot din clasa a X-a.

Echipa României a fost coordonată de către Petru Crăciun, inspector școlar general adjunct al ISJ Suceava, Elisabeta Ana Naghi, inspector în cadrul Ministerului Educației, ambii membri ai juriului olimpiadei.

În cadrul olimpiadei s-au desfășurat trei probe: o probă teoretică de 4 ore, care a presupus rezolvarea a 5 până la 7 probleme de astronomie, în funcție de categoria la care s-a participat, juniori sau seniori; o probă practică de observare a cerului noaptea, pe hartă mută și cu ajutorul telescopului, cu o durată de 30 de minute, respectiv 20 de minute de participant și o altă probă practică de analiză de date, care a presupus interpretarea de date din observații realizate pentru meteoriți, asteroizi și stele, respectiv construcții de grafice pe baza datelor tabelare în diverse coordonate, cerințele fiind cuprinse în câte 2 probleme lungi pentru fiecare categorie, juniori sau seniori.

(sursa: Mediafax)