Deşi în România anului 2017 încă mai există copii care îşi fac temele la lumina lumânării şi mulţi dintre elevi învaţă după manuale vechi sau împrumutate, oficialii din Educaţie îşi doresc reformă digitală în învăţământul de la sate. Ministrul Educației Naționale, Pavel Năstase, spune că vrea să doteze școlile din mediul rural cu logistica necesară folosirii manualelor digitale.
Ministrul Educaţiei recunoaşte că banii alocaţi de Guvern şcolilor de la sate sunt insuficienţi pentru modernizarea educaţiei, însă speră să obţină spijinul companiilor din IT. “Prin buget, avem o serie de bani alocați pentru aceste școli, dar nu sunt suficienți. Dar putem capacita alte resurse și, după ce obținem aceste avize (n.r. - necesare școlilor), îmi doresc foarte mult ca într-o asociere cu o serie de companii din zona IT să dotăm aceste școli cu logistica minimală necesară pentru ca acești copii să beneficieze de o educație modernă. Vorbim de competențe digitale, de la vârste foarte fragede, dar nu le putem pune în operă dacă nu avem logistica necesară”, a afirmat ministrul Pavel Năstase, ieri, în cadrul Adunării Generale a Asociației Comunelor din România.
De asemenea, ministrul a ţinut să sublinieze că, fiind născut la ţară, cunoaşte foarte bine greutăţile din mediul rural. Motiv pentru care își dorește foarte mult ca, în timpul mandatului său, să fie prezent, pe teren, mai ales în școlile care sunt mai puțin dotate.
“Ne dorim o educație normală. Cum ajungem aici? Evident că depindem și de factori de decizie, în speță de Ministerul Educației Naționale, dar depindem foarte mult în învățământul preuniversitar de dumneavoastră (n.r. - primarii comunelor). Voi fi pe teren, voi sta mai puțin la sediul ministerului, am să merg în aceste comune, pentru că primul lucru pe care trebuie să îl facem: acelor comune care nu au avize trebuie să le dăm avizele necesare, pentru ca acești copii să învețe în condiții minimale de normalitate”, a adăugat Pavel Năstase.
Ministrul Educaţiei speră ca, împreună cu marile companii, să poată “transfera calculatoare din zona universitară în zona rurală, acolo unde trebuie să avem un minim de dotare, astfel încât să folosim manuale digitale și toată logistica necesară”.
Potrivit unui studiu privind nevoile de educaţie digitală la sate, realizat anul trecut, aproape toate şcolile din mediul rural sunt conectate la internet, însă doar puţin peste jumătate au computerele funcţionale, iar conexiunea este folosită în scopuri administrative.