x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Educatie UNICEF: Nivelul pierderilor de învățare provocate de pandemia COVID-19 este aproape insurmontabil

UNICEF: Nivelul pierderilor de învățare provocate de pandemia COVID-19 este aproape insurmontabil

24 Ian 2022   •   22:00
UNICEF: Nivelul pierderilor de învățare provocate de pandemia COVID-19 este aproape insurmontabil
Sursa foto: Hepta

UNICEF avertizează, cu ocazia Zilei Internaționale a Educației, că nivelul pierderilor de învățare provocate de pandemie este „aproape insurmontabil”, iar simpla redeschidere a școlilor nu este suficientă.

Peste 635 de milioane de elevi sunt în continuare afectați de închiderea totală sau parțială a școlilor. Cu ocazia Zilei Internaționale a Educației și în contextul a aproape doi ani de pandemie de COVID-19, UNICEF publică cele mai recente date disponibile cu privire la impactul pandemiei asupra educației copiilor.

„În luna martie se vor împlini doi ani de când pandemia de COVID-19 a început să perturbe educația la nivel mondial. Pur și simplu asistăm la un nivel aproape insurmontabil al pierderilor legate de școlarizarea copiilor. Deși este necesar să punem capăt perturbărilor sistemelor de educație, simpla redeschidere a școlilor nu este suficientă. Elevii au nevoie de sprijin intens pentru a recupera pierderile de învățare. De asemenea, școlile trebuie să-și depășească rolul de bază și să contribuie la reclădirea sănătății mintale și fizice, la dezvoltarea socială și la alimentația copiilor””, a afirmat Robert Jenkins, Șeful Departamentului pentru Educației al UNICEF.

La nivel mondial, perturbarea sistemelor de învățământ, a dus la înregistrarea unui număr de milioane de copiii care au pierdut acumularea unor cunoștințe semnificative pe care le-ar fi deprins dacă ar fi fost prezenți în sala de clasă, copiii cei mai vulnerabili și de vârste mici înregistrând cele mai mari pierderi.

Pe lângă pierderile de învățare, închiderea școlilor a avut efecte negative asupra sănătății mintale a copiilor, le-a redus accesul la o sursă regulată de alimentație și a condus la sporirea riscului de abuz la care copiii sunt supuși.

„Copiii au pierdut competențe de bază de citire și de aritmetică. La nivel mondial, perturbarea sistemelor de învățământ, a dus la înregistrarea unui număr de milioane de copiii care au pierdut acumularea unor cunoștințe semnificative pe care le-ar fi deprins dacă ar fi fost prezenți în sala de clasă, copiii cei mai vulnerabili și de vârste mici înregistrând cele mai mari pierderi”, arată UNICEF într-un comunicat de presă.

Ziua Internaţională a Educaţiei este marcată la 24 ianuarie, potrivit Rezoluţiei adoptate de Adunarea Generală a ONU la 3 decembrie 2018.

(sursa: Mediafax)

×