x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Educatie Unul din trei elevi români a rămas în urmă cu materia școlară, în ultimii doi ani

Unul din trei elevi români a rămas în urmă cu materia școlară, în ultimii doi ani

12 Iul 2022   •   20:05
Unul din trei elevi români a rămas în urmă cu materia școlară, în ultimii doi ani

Unul din trei elevi români a rămas în urmă cu materia școlară, în ultimii doi ani, în vreme ce rata de participare la educație timpurie a scăzut, anunță Salvați Copiii România.

31% dintre copiii din învățământul secundar inferior și superior afirmă că au rămas în urmă cu materia școlară în cei doi ani de restricții pandemice, potrivit unui sondaj realizat de Organizația Salvați Copiii România în luna februarie.

Decalajele sunt mai mari, în cazul copiilor vulnerabili.

La începutul anului anterior, peste 15% dintre copiii care împliniseră 5 ani nu erau înscriși la grădiniță, deși cei mai mulți dintre ei urmau să-și facă debutul școlar în toamna aceluiași an. La fel ca cele mai multe fenomene negative din domeniul educației, neparticiparea la învățământul preșcolar afectează în mod disproporționat copiii din mediul rural, rata de înscriere în învățământul preșcolar la vârsta de 5 ani situându-se la 87,8% în cazul copiilor de la orașe, față de doar 80,9% în cazul celor de la sate.

România înregistrează un procent de 15,6% al tinerilor între 18-24 de ani care au absolvit cel mult gimnaziul, deși ținta fixată de România, în 2010, a fost de reducere a fenomenului la 11,3%, până la sfârșitul anului 2020.

Conform Salvați Copiii România, școala online a agravat disparitățile sociale, lucru care se poate măsura prin:

neparticiparea școlară - 286.150 de copii între 7 și 17 ani erau în afara școlii la 1 ianuarie 2021

abandonul școlar - 35.259 de elevi, dintre care 20.878 din ciclul primar și gimnazial și 14.381 din învățământul liceal, au abandonat școala în 2019/2020

inegalitățile dintre copiii din urbanul mare și rural, în ceea ce privește rezultatele la examenele naționale - elevii din mediul rural au luat de trei ori mai multe medii sub 5 față de cei de la școlile din urban.

Rezultatele evaluării activităților de educație remedială din vara 2021 arată că 57% dintre copii au ajuns la o autonomie deplină de învățare:

- Matematică: procentul copiilor care aveau un nivel insuficient sau satisfăcător al cunoștințelor a scăzut de la 90% la intrarea în program la 56% la finalul programului, iar al celor care aveau un nivel bun și foarte bun al cunoștințelor a crescut de la 10% la 44%.

- Limba română: procentul copiilor care aveau un nivel insuficient sau satisfăcător al cunoștințelor a scăzut de la 91% la intrarea în program la 48% la finalul programului, iar al celor care aveau un nivel bun și foarte bun al cunoștințelor a crescut de la 10% la 53%.

- Științe: procentul copiilor care aveau inițial un nivel insuficient sau satisfăcător al cunoștințelor a scăzut de la 63% la 33% la finalul programului, iar al celor care aveau un nivel bun și foarte bun al cunoștințelor a crescut de la 37% la 67%.

Salvați Copiii România recomandă Ministerului Educației să colecteze și să analizeze și date care să reflecte impactul statutului socioeconomic al familiei asupra rezultatelor la testările naționale, pentru a putea lua măsuri adecvate de sprijin și compensare a dezavantajelor.

Organizația Salvați Copiii România anunță extinderea programului de educație remedială estivală pentru copiii vulnerabili și deschiderea grădinițelor estivale, ajunse la cea de-a 25-a ediție.

Programul Grădinița estivală se derulează din anul 1998, având la bază Curriculumul pentru educația timpurie și respectând cele 5 domenii de dezvoltare a copiilor - dezvoltarea fizică, sănătate și igienă personală; dezvoltarea socio-emoţională; dezvoltarea cognitivă și cunoașterea lumii; dezvoltarea limbajului, a comunicării și a premiselor citirii și scrierii; capacităţi și atitudini în învăţare.

Programul se adresează copiilor de vârstă preșcolară care nu au mers la grădiniță și care se pregătesc să intre la clasa pregătitoare sau să urmeze cursurile unor grădinițe de stat, obiectivul fiind de a sprijini integrarea copiilor în sistemul de învățământ de masă.

În cei 24 de ani de activități estivale au fost sprijiniți pedagogic, precum și socio-economic, 13.750 de copii - 10.293 de copii la Grădinița estivală și 3.457 de elevi în programul de remediere estivală, organizați în 531 de grupe.

În anul 2022, în cel de-al 25-lea, vor fi organizate activități estivale pentru 2.500 de copii, dintre care 385 de preșcolari și 2.115 elevi, din București și județele Argeș, Brașov, Caraș-Severin, Constanța, Cluj, Dâmbovița, Dolj, Galați, Hunedoara, Iași, Ilfov, Mureș, Neamț, Olt, Suceava, Timiș, Tulcea, Vaslui, Vâlcea și Vrancea. În București și județele Brașov, Constanța, Galați, Iași, Mureș, Suceava, Timiș și Tulcea vor participa la activitățile educative și de socializare și copii din Ucraina.

(sursa: Mediafax)

×