Afirmaţia aparţine lui Chris Yates, expert al revistei specializate Jane's Aviation, în urma descoperirii în Marea Britanie şi la Dubai a unor colete cu explozibili, expediate spre Statele Unite.
Problema securităţii transportului aerian de mărfuri se pune "aproximativ din 2001", a estimat Yates, citat de cotidianul britanic Daily Telegraph, subliniind că "este foarte dificil să examinezi în profunzime containere mari, ţinând cont de tehnologiile utilizate".
"Avioanele cargo au fost întotdeauna călcâiul lui Ahile", a conchis el.
În opinia lui David Learmount, specialist pe probleme de securitate al revistei Flight Global, transportul de mărfuri a fost întotdeauna o potenţială ţintă a actelor teroriste, chiar dacă teroriştii şi-au concentrat până în prezent atacurile pe traficul pasagerilor.
"Când este expediat un container, controalele sunt aceleaşi ca atunci când un pasager rezervă un zbor", subliniază el, potrivit Daily Telegraph.
Evocând "ameninţarea imensă şi continuă a terorismului", fostul ministru britanic de Interne John Reid, citat de BBC, a făcut apel, la rândul său, la menţinerea vigilenţei, în pofida apelurilor recente ale anumitor oficiali ai unor companii aeriene - între care şi British Airways - de a reduce măsurile de securitate pentru călători.
"Trebuie să excludem ideea că, dacă am călătorit o perioadă fără incidente de acest gen, acest lucru ne permite să reducem vigilenţa şi securitatea în aeroporturi", a afirmat el.
Fostul ministru de Interne a apreciat că nu este "clar stabilit" dacă pachetele suspecte erau o momeală menită să testeze securitatea avioanelor cargo şi că ar fi "puţin înţelept să credem că, deoarece le-am detectat pe acestea două, nu mai există şi altele" .
Londra a anunţat vineri că "studiază de urgenţă măsurile de securitate" care trebuie luate în legătură cu transporturile de marfă din Yemen, după descoperirea unui pachet suspect într-un avion cargo ce venea din această ţară şi mergea spre SUA, în timpul unei escale la un aeroport regional britanic.