x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Externe Avionul numit moarte

Avionul numit moarte

de Alexandru Rares    |    06 Sep 2005   •   00:00
Avionul numit moarte

Anul 2005 poate fi considerat unul nefast pentru aviatia civila din intreaga lume. Seria neagra a accidentelor aviatice din Venezuela, Grecia si Afganistan a continuat cu cel de ieri, din Indonezia, catastrofa in urma careia si-au pierdut viata aproximativ 143 de persoane.

Un avion de linie indonezian s-a prabusit ieri-dimineata in Sumatra, vestul Indoneziei, 117 pasageri si membri ai echipajului pierzandu-si viata, celelalte victime fiind persoane aflate la sol. Aparatul, un Boeing 737-200, apartinand companiei private indoneziene Mandala Airlines, care ofera zboruri la preturi mici, s-a prabusit la Medan, un mare oras din nordul Sumatrei, dupa ce decolase de pe Aeroportul Polonia cu destinatia Jakarta. Avionul s-a prabusit la scurt timp de la decolare, in afara perimetrului aeroportului.

TABLOU SOCANT. Imaginile transmise de posturile de televiziune din intreaga lume au fost socante, pentru ca aparatul a cazut intr-o zona extrem de populata. Zeci de case, copaci, masini au luat foc la impactul cu aparatul. Echipele de salvare au transportat la spitalele din oras 137 de cadavre, dar au constatat cu surprindere ca noua persoane din randul pasagerilor au supravietuit, identitatea lor corespunzand cu lista de pasageri furnizata de companie.

Autoritatile afirma ca este vorba despre cel mai grav accident aviatic din Indonezia din ultimii cinci ani si se tem ca numarul mortilor ar putea fi mult mai mare, avand in vedere ca, pentru moment, numarul victimelor de la sol nu este cunoscut. O contabilizare exacta ar putea dura cel putin doua zile, daca se ia in calcul faptul ca multe cadavre aflate la sol sunt calcinate si nu pot fi identificate. Potrivit unui post de radio din Sumatra, este foarte posibil ca guvernatorul provinciei Aceh, Azwar Abubakar, sa se fi aflat printre pasagerii aparatului prabusit.

OBISNUINTA. Accidentele de avion nu sunt o raritate in Indonezia, un arhipelag de aproximativ 6.000 de insule locuite, care se intind pe aproape 5.000 de kilometri si unde transportul cu avionul este cel mai des folosit. Companiile aeriene particulare din aceasta tara fac obiectul unor critici vehemente, in special din cauza securitatii si a aparatelor invechite. De altfel, avionul prabusit ieri era in serviciu de peste 25 de ani.

PERIOADA NEAGRA
Ultimii cinci ani au fost marcati de grave accidente de avion, soldate cu aproximativ 4.000 de morti. Catastrofele in care s-au inregistrat cele mai multe victime raman totusi cele din Canare, in martie 1977, cand doua aparate Boeing 747 s-au ciocnit in aer, 583 de persoane pierzandu-si viata, si cea de la 12 august 1985, cand un Boeing 747 al Japan Airlines s-a prabusit, accident in urma caruia au murit 520 de persoane. Numai in acest an, in cele trei accidente care au avut loc pana la cel din Indonezia, si-au pierdut viata 385 de oameni in seria neagra de catastrofe care a inceput la 3 februarie in Afganistan, a continuat cu cea de la 14 august din Grecia, urmata de cea de la 16 august in Venezuela. Daca ar fi contabilizat numarul de victime, anul cu cei mai putini morti in accidente de avion este 2004, care a fost marcat doar de catastrofa aviatica din Egipt: 148 de morti.
×
Subiecte în articol: externe