Furturile de cupru din reţeaua Societăţii Naţionale Belgiene de Căi Ferate (SNCB) au crescut, în 2010, cu 129 la sută faţă de situaţia din 2009, porivit unui raport al societăţii, dat publicităţii miercuri, relatează site-ul RTLInfo.be.
Această creştere s-ar datora, în opinia companiei, unei creşteri a preţului cuprului, dar şi abrogării reglementării Van Quickenborne. Cinci persoane, între care trei români, au fost arestaţi în flagrant, în timp ce furau cabluri de cupru, luna trecută, din sistemul căilor ferate begiene, la Schaerbeek, a anunţat SNCB, care a precizat că o anchetă este în curs.
Compania a dat asigurări că furturile de cabluri de cupru nu influenţează securitatea călătorilor. Însă, acest lucru creşte riscul de electrocutare pentru agenţii care lucrează pe calea ferată. Însă, călătorii sunt afectaţi, minutele de întâziere datorate furtului de cabluri crescând de la 10.000, în 2009, la 15.000, în 2010, potrivit site-ului.
SNCB a anunţat, totodată, şi unele acţiuni vizând reducerea numărului acestor furturi. Aceasta doreşte ca reglementarea Van Quickenborne, care face mai dificilă vânzarea cuprului, să fie repusă în aplicare. Această reglementare, care a fost abrogată în iunie, permitea, de asemenea, o identificare a celor care vindeau cupru, dar şi obligaţia prezentării unui certificat de origine.
Compania intenţionează, în plus, să consolideze controlul asupra vânzătorilor de fier vechi, să contacteze parchetele şi procurorii în vederea înăspririi legislaţiei şi să crească numărul de camere de supraveghere şi de patrule Securail. Aceasta a anunţat că va utiliza inclusiv elicoptere ale poliţiei federale, pentru a asigura supravegherea reţelei.
Citește pe Antena3.ro