CIA se află în plină campanie de recrutare de personal, prin intermediul unor spoturi publicitare difuzate pe întregul teritoriu al Statelor Unite prin intermediul posturilor de radio, informează revista Time în ediţia electronică.
CIA a refuzat să dezvăluie suma cheltuită cu această campanie, dar purtătorul de cuvânt al agenţiei, George Little, afirmă că aceasta "continuă să caute candidaţi foarte bine pregătiţi".
Aceasta este prima campanie a agenţiei de la preluarea conducerii de către Leon Panetta, care a adeclarat că vrea să recruteze mai multe persoane care vorbesc limbi străine, dar şi din rândul minorităţilor. Agenţia nu duce lipsă de candidaţi, primind peste 100.000 de CV-uri pe an, iar numărul acestora creşte rapid. Potrivit lui Little, dacă această tendinţă se menţine, ar putea fi înregistrată o creştere cu 40 până la 50 la sută faţă de 2008.
Numărul mare de candidaturi, însă, maschează unele probleme de recrutare ale agenţiei. Panetta a declarat luna trecută că mai puţin de 13 procente din personalul CIA vorbeşte limbi străine, iar 22 de procente provin din comunităţi minoritare. "Mi-ar plăcea să ajungem în situaţia în care fiecare expert şi ofiţer de operaţiuni cunoaşte o limbă străină", a spus Panetta. El a adăugat că i-ar plăcea ca numărul reprezentanţilor minorităţilor din agenţie să ajungă la 30 de procente "pentru a semăna cu America".
Directorul CIA a vorbit despre nevoia unei "mai bune reprezentări a musulmanilor, arabilor, afro-americanilor şi latino-americanilor". Un program destinat recrutării din rândul minorităţilor se află în lucru.
Agenţia organizează circa 2.000 de evenimente de recrutare anual, numeroase dintre ele în colegii şi universităţi. Aceasta îşi face, de asemenea, publicitate pe posturi de televiziune, prin pliante, afişaj public în aeroporturi şi chiar prin intermediul unei pagini pe portalul Facebook.
Mediafax
Citește pe Antena3.ro