Numai așa-numita "contribuție economică a operațiunilor" (bilete și anexe) are o valoare de 100 de milioane de euro în fiecare an, potrivit unui studiu realizat de Deloitte, citat de Repubblica.
La acestea, însă, trebuie adăugată mai întâi valoarea economică a turismului „indus”, pe care Deloitte o calculează la 1,3 miliarde de euro pe an, având în vedere numărul turiștilor care aleg Roma tocmai pentru a vizita Colosseumul.
La contribuția de 1,4 miliarde de euro adusă PIB, firma de consultanță adaugă o altă valoare, pe care o numește "valoarea de utilizare indirectă", care este practic echivalentă cu creșterea valorii de piață a bunurilor imobiliare.
Dacă se ia în considerare că prețul suplimentar pentru a locui într-o casă din zonă este de aproximativ 2.000 de euro pe metru pătrat, valoarea totală a acestei zone ajunge la 400 de milioane de euro.
"Colosseumul", explică Marco Vulpiani, partener și șef al departamentului de evaluare al Deloitte, "este un simbol de interes global. Numai în 2019, peste 7 milioane de oameni din întreaga lume au vizitat Colosseumul”.
La valorile calculate trebuie însă adăugată așa-numita valoare de existență a bunului, cea legată de percepția monumentului în imaginația cetățenilor din întreaga lume. Pe baza unei serii de calcule complexe care iau în considerare și ponderea pe care Colosseumul o are în alegerea de a vizita Italia, "valoarea sa de existență" poate fi estimată la 75,7 miliarde de euro.
Și din acest motiv, subliniază raportul, "este esențial ca monumentul să fie consolidat în continuare, inclusiv prin PNRR”.
(sursa: Mediafax)