Jurnalul.ro Ştiri Externe Rutina de dimineață a unui cercetător anti-îmbătrânire care și-a redus vârsta biologică cu 10 ani

de Redacția Jurnalul    |    28 Iun 2023   •   20:45

Un cercetător al longevității, în vârstă de 53 de ani, dezvăluie rutina sa de dimineață, despre care susține că i-a redus "vârsta biologică" cu 10 ani.

Rutina matinală a lui Sinclair se concentrează pe sănătatea orală și include mai multe etape. El începe cu clătirea gurii cu ulei de nucă de cocos timp de aproximativ 20 de minute. Acest obicei, numit „oil pulling”, susține că poate îmbunătăți microbiomul bucal, îndepărta bacteriile și placa bacteriană.

Apă caldă cu lămâie este următorul pas în rutina sa. Acest obicei este promovat ca având beneficii pentru ten și ca fiind un "detoxifiant" al organismului, cu toate că nu există dovezi științifice solide care să susțină aceste afirmații.

Sinclair subliniază apoi, pentru Insider, importanța folosirii unei paste de dinți "non-toxice", dar nu oferă detalii specifice despre produsul pe care îl folosește. Pastele de dinți "non-toxice" sau naturale sunt fabricate cu ingrediente naturale și nu conțin îndulcitori artificiali, coloranți, substanțe chimice și fluor, potrivit Health. În timp ce fluorul poate cauza probleme atunci când este consumat în cantități mari (mult mai mult decât cel conținut în pasta de dinți), ADA recomandă utilizarea pastei de dinți care conține fluor, deoarece ajută la combaterea cariilor, la întărirea smalțului și la prevenirea cariilor dentare.

În continuare, cercetătorul consumă iaurt cu polifenoli, inclusiv resveratrol, despre care se crede că are beneficii pentru sănătate, cum ar fi proprietăți antiinflamatorii și anticancerigene. Cu toate acestea, eficacitatea resveratrolului în prelungirea duratei de viață la oameni este încă subiect de dezbatere în comunitatea științifică.

Sinclair menționează că, de obicei, nu mănâncă până la cină, deoarece practică postul intermitent. În timpul zilei, el consumă apă și ceai verde matcha, bogat în polifenoli sănătoși.

În ceea ce privește activitatea fizică, Sinclair preferă să lucreze la un birou în picioare, pentru a evita statul prelungit în poziție așezată. Statul în picioare poate ajuta la arderea caloriilor și la îmbunătățirea circulației sângelui.

"Vârsta mea biologică calculată a scăzut în ultimul deceniu sau mai mult, până la un punct în care se preconizează că voi trăi cu cel puțin un deceniu mai mult decât aș fi trăit dacă nu aș fi făcut nimic", spunea el pentru Insider.

În timp ce termenul "vârstă biologică" este un concept oarecum neclar, unii oameni de știință susțin că "vârsta biologică" a unei persoane poate fi diferită de vârsta cronologică sau de numărul de ani pe care i-a trăit.

(sursa: Mediafax)