Crucea Roşie din Spania a lansat miercuri un apel fără precedent, fiind pentru prima oară când organizaţia caritabilă cere bani, în cuantum de 30 de milioane de euro, care să se îndrepte nu către ţările africane lovite de foamete ori Haiti-ul devastat de cutremurul din 2011, ci către proprii cetăţeni.
Practic, Crucea Roşie iberică doreşte să folosească banii strânşi pentru asigurarea de provizii de strictă necesitate, orez, paste făinoase, ulei, legume şi conserve de peşte, pentru săracii din Spania, al căror număr a crescut exponenţial, de la 1,5 milioane în 2010, la două milioane în 2011 şi 2,3 milioane în prezent.
Campania Crucii Roşii a debutat cu o reclamă difuzată pe toate posturile TV, începând de miercuri, în care un tată împarte o omletă făcută dintr-un singur ou, cu fiica sa şi fratele acesteia. Un pachet cu provizii asigurat de Crucea Roşie soseşte, iar mama poate pregăti ulterior o masă îndestulătoare.
Oficialii spanioli estimează că mai mult de 1,7 milioane de adulţi din această ţară nu au un venit mai mare de 627 de euro, sub care se pune eticheta de sărăcie. 864.000 de spanioli nu îşi vor permite să îşi încălzească locuinţele în această iarnă, iar peste jumătate de milion nu consumă o masă bogată în proteine de mai mult de trei ori săptămânal.