x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cursa Air France 447 / Primele concluzii ale accidentului

0
03 Iul 2009 - 00:00
Cursa Air France 447 / Primele concluzii ale accidentului HO/Reuters
Vezi galeria foto

Experţi ai Biroului de Investigaţie şi Analiză francez care încearcă să elucideze accidentul avionului Airbus prăbuşit în Atlantic, între Rio de Janeiro şi Paris, la 1 iunie, au eliminat posibilitatea ca aparatul să fi explodat în aer.



Aceasta este una din concluziile raportului asupra catastrofei aviatice pe care BEA l-a prezentat la o conferinţă de presă în care a anunţat că va prelungi căutarea cutiilor negre ale aparatului până la data de 10 iulie, notează ziarul ABC, citat de Agerpres.

Aparatul nu a fost distrus în timpul zborului

Avionul companiei Air France care s-a prăbuşit în Oceanul Atlantic la 1 iunie în timp ce acoperea ruta Rio de Janeiro-Paris cu 228 de pasageri la bord 'nu s-a distrus în plin zbor şi pare să se fi ciocnit cu suprafaţa apei pe direcţia de zbor, cu o puternică acceleraţie verticală', se arată în primul raport preliminar prezentat de Biroul de Investigaţie şi Analiză (BEA, în franceză).

Continuă căutarea cutiilor negre
Responsabilul investigaţiei, Alain Bouillard, a explicat în faţa presei că cercetările vor continua, precum şi căutarea celor două cutii negre: deşi cutiile au dispozitive ce emit timp de 30 de zile, se va prelungi căutarea loc cu încă zece zile în încercarea de a le găsi. Începând din 14 iulie, va demara a doua fază de căutare 'cu alte mijloace şi urmând alte metode'.

Defecţiuni la senzorii care măsoară viteza

De asemenea s-a arătat că analiza mesajelor Acars (Aircraft Communications Adressing and Reporting System) al avionului prăbuşit indică 'o incoerenţă a vitezei măsurate' de senzori, deşi a subliniat că aşa-numitele 'pitots' constituie 'un element' dar 'nu sunt cauza accidentului' avionului.

Pilotul a trimis 26 de mesaje, 24 dintre ele în cinci minute

Raportul arată că pe parcursul zborului au fost primite în total 26 de mesaje provenite de la aparatul avariat. Primele două, la puţin timp după decolare, aminteau despre o problemă la băi. Alte 24 au fost emise în cinci minute, între orele 2.10 şi 2.15.

Alerta a fost dată la Brest şi la Madrid
Ultimul contact cu aparatul a avut loc la orele 1.35, iar între orele 8.00 şi 8.30 la centrul de control regional din Madrid şi Brest a fost declanşată faza de alertă după ce nu au mai fost primite veşti despre avion. La orele 12.14, un avion decolează de la Dakar spre Capul Verde pentru a pleca în căutarea aparatului Airbus al companiei Air France.

Astfel, analiza încă în curs, a mesajelor Acars pare să prezinte 'o incoerenţă a vitezei măsurate' şi, mai concret, un mesaj privind senzorul pitot. În general şi în afara contextului acestui accident concret, o defecţiune a senzorilor presupune deconectarea pilotului automat, pierderea direcţiei de zbor şi diminuarea controlului asupra aeronavei deoarece calculele caracteristice vitezei nu mai pot fi urmărite pe ecranul de comandă. Totuşi, mesajul privind senzorul pitot 'nu înseamnă că avionul nu mai putea fi pilotat, ci că s-a trecut la pilotarea manuală clasică'.

Nicio problemă tehnică înainte de decolare
Raportul arată că apartul A330 nu prezenta nicio problemă tehnică înainte de decolare şi că situaţia meteorologică în zona de convergenţă intertropicală unde s-a produs accidentul era 'tipică acestui sezon în jurul Ecuatorului'.

51 de corpuri recuperate

În privinţa operaţiunilor de căutare, raportul arată că au fost recuperate 51 de corpuri, toate transferate în Brazilia, precum şi 640 de resturi ale aparatului provenite din partea din faţă şi din spate, din interiorul cabinei, precum şi fragmente de scaune.

Pasagerii nu erau pregătiţi de amerizare
Bouillard a informat că nu au fost găsite veste de salvare umflate, indicând că pasagerii nu erau pregătiţi de amerizare.

Ceea ce s-a întâmplat cu zborul Airbus A330 rămâne un mister. La o lună de la catastrofă, principala noutate adusă de investigaţie se referă la forma producerii accidentului avionului, care 'nu a explodat în zbor', cum susţineau unii experţi. Nu au fost găsite nici indiciile unei descărcări electrice în urma unui trăsnet şi nici prezenţa unui incendiu la bord. Avionul s-a dezmembrat la impactul cu suprafaţa apei. Bouillard s-a bazat între alte elemente, pe direcţia prăbuşirii aparatului care indică o puternică dezechilibrare spre faţă. El a recunoscut că nu are informaţii privind autopsia corpurilor recuperate, care se efectuează în Brasil şi care ar trebui să stabilească dacă victimele au murit înainte sau după impact.

Există prin urmare mai multe semne de întrebare decât răspunsuri. Precum dificultăţile aparatului de a lua legătura cu turnul de control din Dakar. Accidentul s-a produs într-o zonă neagră între Brazilia şi ţărmul african. La orele 2.10 a fost ultima tentativă de a intra în contact cu Dakarul. Avioanele care au parcurs aceeaşi rută câteva minute mai târziu au avut aceleaşi probleme de comunicaţie. Cele trei zbouri posterioare au făcut detururi de între 20 şi 150 de kilometri pentru a evita o densă concentraţie noroasă, obişnuită însă în zona Ecuatorului.

Avionul accidentat nu s-a abătut de la rută. Un alt aspect neexplicat este timpul care s-a scurs între lipsa de contact şi alarma declanşată de centrele de control din Madrid şi Brest, între orele 8.00 şi 8.30. O întârziere care a dus la amânarea cu două până la trei ore a operaţiunilor de căutare. Şi, chiar dacă cutiile negre emit semnale doar timp de o lună, totuşi Franţa îşi menţine echipele de căutare. (V.A.)
Citeşte mai multe despre:   externe,   între

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 






Mai multe titluri din categorie

Cod galben de ceață în șase județe

Cod galben de ceață în șase județe
Cod galben de ceață în șase județe până la ora 12.00, transmite Administraţia Naţională de Meteorologie (ANM). În regiuni din Alba, Covasna, Braşov, Mureş, Harghita, Sibiu şi Tulcea se va...

Majoritatea reuniunilor din Parlamentul European se mută în online

Majoritatea reuniunilor din Parlamentul European se mută în online
Majoritatea sesiunilor plenare ale Parlamentului European se vor desfășura online, pentru a reduce răspândirea infecției cu noul coronavirus, potrivit unei note interne emise de președintele PE, David Sassoli,...

Gabriel Zetea: Alegerile parlamentare vor avea loc în decembrie, nu mai pot fi amânate

Gabriel Zetea: Alegerile parlamentare vor avea loc în decembrie, nu mai pot fi amânate
Vicepreședintele PSD, Gabriel Zetea, spune că alegerile parlamentare vor avea loc, așa cum a stabilit Guvernul, în data de 6 decembrie, chiar dacă nu acesta este interesul de moment al...

Gabriela Firea: Scopul parlamentarelor este un nou guvern

Gabriela Firea: Scopul parlamentarelor este un nou guvern
Gabriela Firea susține că scopul parlamentarelor este un nou guvern, că votul este „singură soluție pentru a scapă de miniștri incompetenți și inumani precum Cîtu, Tătaru, Anisie, Violetă Bau...

Participarea record la alegerile prezidențiale din SUA. Peste 70 de milioane de americani au votat deja

Participarea record la alegerile prezidențiale din SUA. Peste 70 de milioane de americani au votat deja
Prezență record la alegerile prezidențiale din SUA, unde peste 70 de milioane de americani au votat deja, mai mult decât dublul participării totale la alegerile prezidențiale din 2016, arată o statistică a US...

Metrorex: Cele mai vechi trenuri vor fi înlocuite parţial până în 2024

Metrorex: Cele mai vechi trenuri vor fi înlocuite parţial până în 2024
Trenurile tip IVA, cele mai vechi tipuri de metrou care circulă în subteranul Capitalei, vor continua să rămână în funcţiune până în 2024, când o parte din ele ar putea fi schimbate, anunță ZF. În...

UE avertizează că până în 2022 nu vor fi doze suficiente de vaccinuri Covid-19 pentru toată Europa

UE avertizează că până în 2022 nu vor fi doze suficiente de vaccinuri Covid-19 pentru toată Europa
Reprezentanții UE au declarat, într-o şedinţă internă, că doar o parte din populaţia Uniunii Europene poate fi vaccinată împotriva coronavirusului până în 2022, potrivit unor surse. O a doua sursă a...

COVID a mai ucis o asistentă medicală din Arad

COVID a mai ucis o asistentă medicală din Arad
O asistentă de la secția Ortopedie a Spitalului Clinic Județean de Urgență Arad a murit, în noaptea de marți spre miercuri, în urma infecției cu Covid-19. „Colega noastră, Grada Daciana, asistentä pe...

Școlile particulare vor cursuri faţă-n faţă

Școlile particulare vor cursuri faţă-n faţă
Într-o scrisoare adresată prefectului Bucureştiului, Asociația Școlilor Particulare (ASP) solicită întrunirea de urgenţă a Comitetului pentru Situaţii de Urgenţă, pentru a anula decizia de suspendare a...

Screening cardiovascular pentru 65.000 de persoane

Screening cardiovascular pentru 65.000 de persoane
6 din 10 români (58%) mor din cauza bolilor cardiovasculare, cu mult peste media Uniunii Europene, care este de 37% din totalul deceselor înregistrate într-un an.  În acest context, Institutul Național de...

3 doze de vaccin pentru 400 de copii 

3 doze de vaccin pentru 400 de copii 
„Alegem pacienții pe care să îi vaccinăm în funcție de care este mai bolnav”, spun medicii de familie, care nu au primit nici 10% din dozele de vaccin antigripal cerute. Pe de altă parte, anul acesta numărul...

La ţară, temele se fac în drum

La ţară, temele se fac în drum
Copii care ies noaptea din casă, pentru a-şi face lecţiile, copii care pot urmări cursurile online doar pe dealul vecin... Unul din trei sate în care activează fundaţia World Vision România are zone cu semnal de...

Război total între Nicușor Dan și Gabriela Firea

Război total între Nicușor Dan și Gabriela Firea
Galerie Foto Primarul ales al Capitalei, Nicușor Dan, a acuzat-o, ieri, pe Gabriela Firea, primar general în exercițiu, că a blocat plata stimulentelor financiare pentru adulții cu dizabilități din Capitală. În replică,...

Șerban Nicolae și Liviu Pleșoianu, atacuri în rafală la adresa actualei conduceri a PSD

Șerban Nicolae și Liviu Pleșoianu, atacuri în rafală la adresa actualei conduceri a PSD
Galerie Foto În prima conferință de presă susținută la sediul Partidului Ecologist din România (PER), foștii parlamentari social-democrați Șerban Nicolae și Liviu Pleșoianu, excluși de pe listele de candidați ai PSD...

Război ucraineano-ungar pe tema minorităților. Budapesta avertizează că va bloca accederea Ucrainei în NATO

Război ucraineano-ungar pe tema minorităților. Budapesta avertizează că va bloca accederea Ucrainei în NATO
Alegerile locale din Ucraina, derulate la sfârșitul săptămânii trecute, au declanșat un război diplomatic între Budapesta și Kiev. Ministrul ungar de Externe, Peter Szijjarto, a declarat, ieri, că decizia...
Serviciul de email marketing furnizat de