Cutia neagră și aparatul de înregistrare a vocii din cabina de pilotaj ale avionului care s-a prăbușit în Nepal au fost găsite, a declarat un oficial al aeroportului din Kathmandu, potrivit Sky News.
„Sunt într-o stare bună acum. Ele arată bine din exterior", a declarat Teknath Sitaula.
Datele de pe aceste aparate de înregistrare îi pot ajuta pe anchetatori să determine cauzele care au dus la prăbușirea avionului.
Avionul ATR 72, operat de Yeti Airlines, transporta 72 de persoane când s-a prăbușit. Salvatorii au recuperat până în prezent 68 de cadavre, iar căutările continuă pentru patru persoane dispărute.
Nepalul a declarat zi de doliu și a înființat o comisie care să investigheze dezastrul și să stabilească ce măsuri pot fi luate pentru a evita astfel de incidente pe viitor.
Avionul, care efectua un zbor de linie din capitala Nepalului, Kathmandu, către Pokhara, poarta de acces către pitorescul lanț muntos Annapurna, avea la bord 57 de nepalezi, cinci indieni, patru ruși, doi sud-coreeni și câte o persoană din Argentina, Irlanda, Australia și Franța.
Ofițerul de poliție din Pokhara, Ajay KC, a declarat că operațiunea de căutare și salvare, care s-a oprit pe parcursul nopții, a fost reluată luni.
„Vom scoate cele cinci cadavre din defileu și îi vom căuta pe ceilalți patru care sunt încă dispăruți", a spus polițistul.
În momentul prăbușirii, fuselajul avionului s-a rupt în mai multe părți care s-au împrăștiat în defileu. Martorul Gaurav Gurung a declarat că a văzut aeronava învârtindu-se violent în aer. Avionul s-a înclinat spre stânga și s-a prăbușit în defileu.
„Avionul a luat foc după prăbușire. Era fum peste tot", a explicat Gurung.
Aproape 350 de persoane au murit din 2000 încoace în accidente de avion sau de elicopter în Nepal. În țară se află opt dintre cei mai înalți 14 munți din lume, inclusiv Everest, iar schimbările bruște ale vremii pot crea condiții periculoase pentru zboruri.
Experții spun că accidentele aviatice sunt cauzate de o combinație de factori, iar investigațiile pot dura luni.
(sursa: Mediafax)