Guvernul francez a anunțat, marți, că va scădea limita de viteză pe două sectoare de drum paralele de la 90 km/h la 80 km/h, în speranța că va ridica un semnal de alarmă cu privire la numărul de accidente mortale de pe șosele, scrie The Guardian.
Mai multe guverne anterioare s-au jucat cu ideea de a reduce limita de viteză, în condițiile în care numărul de decese provocate de autoturisme a ajuns la 3.500 în 2016, însă au dat înapoi când s-au lovit de opoziția publică.
În jur de 55% din decese, 1.911 victime, au avut loc pe un drum secundar de 400.000 de kilometri din Franța, două rute paralele fără parapet între sensurile de mers.
Viteza „excesivă sau inadecvată” a fost cauza a 32% din accidentele fatale, care le-au depășit cu mult pe cele din zonele urbane.
Guvernul a declarat că o limită de viteză mai mică ar putea salva de la 350 la 400 de vieți într-un an.
„Străzile nesigure nu sunt inevitabile”, a spus prim-ministrul Edouard Philippe, într-o întâlnire a consiliului pentru siguranța șoselelor, adăugând că accidentele de pe șosele au omorât 105 persoane în Franța, în perioada sărbătorilor de sfârșit de an.
„Viteza mai scăzută reduce numărul de accidente, cât și severitatea acestora”, a spus prim-ministrul.
Guvernul a comparat această limită de viteză de 80 km/h, care va intra în vigoare de la 1 iulie, cu legea din 1973 referitoare la obligativitatea de a purta centurile de sigurnță, cât și cu legea din 2002 referitoare la instalarea radarelor.
„Sunt 3.500 de morți și 70.000 de răniți în fiecare an – 70.000! După decenii de progres, bilanțul se înrăutățește”, a spus Philippe pentru Journal du Dimanche. „Dacă a salva vieți înseamna a nu mai fi popular, atunci sunt dispus să nu mai fiu”.