Producătorul auto american General Motors va intra pe piaţa automobilelor low-cost cu un automobil din clasa compactă, în valoare de 4.000 de dolari, susţine Wall Street Journal. Noul automobil al General Motors ar putea fi produs în Asia.
Piaţa automobilelor low-cost a devenit din ce în ce mai atractivă pentru producătorii care doresc să profite de creşterea vânzărilor în statele în curs de dezvoltare, după declinul semnificativ al vânzărilor auto în America de Nord şi Europa Occidentală. Vânzările General Motors au scăzut, în primele şase luni din 2009, cu 22 la sută, pe plan mondial, pe fondul crizei economice. Totuşi, vânzările GM s-au îmbunătăţit în trimestrul doi, comparativ cu primele trei luni din 2009, datorită uşoarei redresări a economiei mondiale. GM se aşteaptă la o redresare modestă a pieţei auto din Statele Unite în 2010.
În primele şase luni din 2009 vânzările GM pe plan mondial au scăzut cu 21,8 la sută, la 3,55 milioane de vehicule iar în trimestrul doi vânzările producătorului american au înregistrat un declin de 15,4 la sută, la 1,94 milioane de vehicule. Rezultatele din trimestrul doi reflectă presiunile economice continue şi reducerea producţiei în Statele Unite.
În 10 iulie, administraţia americană a semnat documentele cu privire la vânzarea celor mai bune active ale General Motors (GM) către o nouă societate ("Noul GM") controlată de statul american, deschizând calea către ieşirea din faliment a gigantului auto american. Tribunalul pentru falimente din New-York a aprobat, în 5 iulie, planul pentru ieşirea din faliment a grupului şi a acordat opozanţilor acestui plan un termen de patru zile pentru a face recurs la această hotărâre dar nu s-a depus nicio cerere în acest sens în această perioadă.
Graţie sprijinului administraţiei Obama, procesul de plasare a GM sub protecţia Capitolului 11 din Legea Falimentului a durat doar 40 de zile, cu două zile mai puţin cât a durat procesul similar derulat pentru rivalul Chrysler Group LLC. Odată cel mai mare grup auto din lume, GM a vândut mai multe vehicule decât orice alt constructor auto începând din 1931 până în 2007, după care a cedat poziţia de lider mondial rivalului japonez Toyota.
"Noul GM" va fi o companie mai mică şi mai flexibilă, după ce a renunţat la mai multe zeci de mii dintre angajaţii vechiului GM, a eliminat sau a scos la vânzare unele mărci, a închis mai multe uzine şi a modificat prevederile contractelor de muncă, totul pentru a reduce costurile. General Motors a intrat sub protecţia Legii falimentului la data de 1 iunie 2009, cu datorii de 172,8 miliarde de dolari, urmând să iasă din acest proces cu datorii de 48,4 miliarde de dolari.
Guvernul american, care a oferit o finanţare de aproximativ 50 de miliarde de dolari, va controla 60,8 la sută din capitalul "Noului GM", iar restul va fi împărţit între sindicatul muncitorilor din industria auto (United Auto Workers-UAW), care va avea o participaţie de 17,5 procente, şi guvernul canadian, cu o participaţie de 12 procente. La rândul lor, deţinătorii de obligaţiuni GM vor avea o participaţie de 10 procente, în schimbul anulării a 27 de miliarde de dolari din datoria companiei.
Citește pe Antena3.ro