China a copiat o bucata din Italia si nu fara ajutorul expertilor europeni. Astfel, in prezent, pe planeta exista doua Venetii, doua Florente, doua orase Milano si doua metropole cu numele de Roma. Fiecare al doilea oras este made in China, relateaza canalul de televiziune Vikna STB, care si-a trimis reporterul sa vada cu ochii proprii 'plagiatul de dimensiuni nemaivazute'.
Case mici ingrijite in diferite culori, poduri de basm, doar ca pe strazile italiene intalnesti numai chinezi. Admira canalele venetiene, fac plimbari in gondole si cumparaturi in buticuri, iar apoi merg sa manance in trattoria specialitati traditionale italienesti, cum ar fi pizza, paste, vin.
Sam Rossi este in prezent proprietarul unui restaurant italian in Venetia chineza si ii invata pe chelneri cum sa distinga vinurile. El a venit in urma cu opt ani din Verona si se simte ca acasa in China. 'Indiferent unde imi arunc privirea, sunt inconjurat de arhitectura italiana. Ma simt destul de confortabil. Un singur lucru imi lipseste - oamenii vorbind in limba italiana, sporovaiala de acasa', marturiseste el, recunoscand ca a fost socat atunci cand a vazut o copie chineza a Colosseumului.
Asa-numita Florentia Village, care se afla la jumatatea distantei dintre Beijing si vechiul oras port Tianjin, a fost deschis pentru public inca din vara. De la Beijing pana aici faci cu trenul doar 17 minute. Odata pe aceste locuri se intindeau lanuri de porumb, iar intre timp a crescut un oras european, dar si magazinele de desfacere a celebrelor marci europene, dupa care tanjeste orice chinez cu bani.
In ultimii ani, numarul chinezilor bogati s-a inmultit, deci, de ce si-ar cheltui banii pe un bilet de avion pana la Milano, cand pot sa achizitioneze vestitele branduri chiar acasa? Se pare ca asa au gandit initiatorii acestui experiment nemaiauzit pe plan international. 'Am ales in mod deliberat China ca destinatie pentru experimentul nostru. Atunci cand puterea de cumparare este in scadere in lume, chinezii cheltuiesc mult pe bunuri. Este un lux pe care putini si-l pot permite in prezent. Magazinele sunt aici intotdeauna aglomerate', povesteste Ivano Poma, unul din autorii acestui megaproiect.
Potrivit expertilor, China ar putea depasi Japonia, considerata lider mondial in ceea ce priveste consumul produselor de lux. Deja pana in 2015, chinezii bogati vor putea cheltui anual circa 30 de miliarde de dolari pe achizitii scumpe