x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Externe Primul Airbus asamblat în China

Primul Airbus asamblat în China

de Mihaela Matachita    |    23 Iun 2009   •   00:00

Constructorul aviatic european Airbus a predat marţi, la Tianjin, primul aparat A320 asamblat în China, la unica sa uzină din afara Europei, a transmis AFP.



În faţa unei asistenţe de peste 1.000 de invitaţi, reuniţi într-un hangar al uzinei, aparatul de zbor a fost predat proprietarului, Dragon Aviation Leasing, şi companiei regionale care îl va exploata începând de miercuri, Sichuan Airlines. Dragon Aviation Leasing este o companie chino-europeană în cadrul căreia Calyon, filială a Credit Agricole din Franţa, deţine 25%.

Sichuan Airlines este primul transportator chinez care a achiziţionat un A320 în 1995, flota sa numărând astăzi 40 de astfel de avioane.     

Uzina de la Tianjin, situată la 120 km de Beijing, este deţinută în proporţie de 51% de filiala grupului european EADS şi 49% de un consorţiu din China, fiind "trambulina" Airbus pentru creşterea prezenţei sale pe piaţa chineză. Şeful Airbus, germanul Thomas Enders, a declarat: "Vom stabili un viitor puternic pentru industria aeronautică chineză şi cu industria aeronautică chineză". Huang Xinguo, primarul din Tianjin, oraş care mizează pe dezvoltatea aeronauticii o dată cu sosirea unor mari companii în siajul Airbus, a evocat "o zi istorică". China reprezintă 15% din vânzările Airbus care trebuie să livreze în cursul acestui an peste 70 de avioane în această ţară, dintre care 10 aparate mediu-curier de la uzina din Tianjin. Aceasta îşi va creşte ritmul de producţie, ajungând la patru aparate pe lună până la sfârşitul anului 2011, cifră totuşi inferioară nevoilor estimate. Dar, pe termen lung, se vor face livrări şi către clienţi nechinezi, a subliniat Enders.

AFP aminteşte că din 1985 nu mai puţin de 490 de aparate Airbus au fost livrate Chinei, fapt ce a permis constructorului european să câştige 40% din această piaţă dominată de Boeing. Airbus vizează 50% din piaţa chineză, care, în ciuda crizei, are "o creştere de două cifre". Constructorul european mizează pe un necesar de 2.800 de avioane în următorii 20 de ani. Dar la acea dată va trebui să concureze cu primul mediu-curier chinezesc, C919, prevăzut pentru 2017.

×
Subiecte în articol: externe