Mark Zuckerberg, fondatorul retelei sociale Facebook, si-a pus pirostriile! Zuckerberg si iubita lui, Priscilla Chan (27 ani), si-au anuntat casatoria intr-un mod deloc suprinzator: au postat un mesaj pe Facebook. Peste 480.000 de persoane au dat "like" la postarea in care Mark Zuckerberg isi anunta casatoria cu Priscilla Chan.
Cei doi si-au unit destinele la resedinta lui Zuckerberg din Palo Alto, California.
Ceremonia a fost una simpla, iar invitatii au aflat in ultimul moment ca vor participa, de fapt, la o nunta. Oaspetii credeau ca vor sarbatori absolvirea lui Chan, insa in momentul in care au ajuns la resedinta lui Zuckerberg din Palo Alto, au aflat ca are loc o nunta. "Toata lumea a fost socata", a povestit un paticipant la eveniment.
El a imbracat un costum negru, ea o rochie de mireasa traditionala, iar mesenii s-au ospatat cu sushi de la restaurantul preferat al cuplului. Mark si Priscilla s-au cunoscut la Harvard si formeaza un cuplu de mai bine de noua ani.
Fondatorul retelei de socializare si Priscilla Chan si-au surprins fanii, anuntandu-si nunta chiar pe contul de Facebook al lui Mark Zuckerberg.
Nunta marcheaza sfarsitul unei saptamani foarte importante pentru cuplu. Luni, Chan a terminat facultatea de medicina, iar in aceeasi zi Zuckerberg a implinit 28 de ani. Vineri, a urmat listarea companiei Facebook Inc. la Bursa. Actiunile Facebook au intrat la tranzactionare cu intarziere si au deschis cu 11% peste pretul de 38 de dolari la care s-a derulat oferta publica initiala. Dupa ce au atins un maxim de 45 de dolari, titlurile tranzactionate sub simbolul FB au scazut rapid pana la finalul sedintei si au inchis la 38,23 dolari.
Facebook a atras 16 miliarde de dolari prin oferta publica initiala, capitalizarea companiei la debutul pe bursa fiind de peste 104 miliarde dolari.
Povestea Facebook
Totul a inceput in februarie 2004, cand Mark Zuckerberg, pe atunci boboc la Harvard, a initiat un serviciu web din dormitorul sau. Un fel de intranet, numit Thefacebook.com, unde colegii sai sa se poata cauta dupa nume si fotografii. La baza a stat clasicul catalog cu imagini de tip buletin pe care il publica an de an scolile si liceele americane. Cu ajutorul colegului sau de camera, Dustin Moskovitz, Zuckerberg a raspandit ideea catre alte universitati ca Yale, New York, Stanford sau Columbia. "Investeam 85 de dolari pe luna si lucram pe computere inchiriate ", avea sa povesteasca parintele retelei intr-un interviu. Ulterior, avea sa renunte la Harvard si, impreuna cu Moskovitz si alti amici, s-a mutat in Palo Alto, California, unde a transformat o casa modesta in sediul viitoarei companii.
Mark Elliot Zuckerberg a ajuns cunoscut in august 2004 cand a lansat, alaturi de Moskovitz, Eduardo Saverin si Chris Hughes, Wirehog, un serviciu care permitea schimbul de date si fisiere, considerat taticul platformei folosite de Facebook. Doi ani mai tarziu, cei patru tineri primesc o oferta naucitoare de la Yahoo, care le ofera 1 miliard de dolari pentru achizitionarea drepturilor asupra retelei. Zuckerberg si prietenii sai nu bat insa palma cu Yahoo, iar popularitatea serviciului atinge cote globale.
Dupa ce a depasit un miliard de dolari in venituri, Facebook se pregateste sa depaseasca un alt miliard, cifra magica reprezentand de aceasta data numarul de utilizatori care ii folosesc serviciile.
Estimarea facuta de Gregory Lyons, un analist senior la iCrossing, ia in calcul tendintele inregistrate din anul 2008 si pana in prezent, plasand momentul magic in luna august a acestui an. Altfel spus, din luna august a acestui an aproximativ 1 din sapte pamanteni vor fi membri ai celebrei retele de socializare.
Tot Gregory Lyons admite insa ca numarul de utilizatori Facebook a incetat sa mai creasca si chiar stagneaza in unele regiuni ale lumii, cum ar fi Statele Unite si Marea Britanie, dar un aport consistent de noi utilizatori este asteptat in perioada urmatoare din tari emergente, printre care India si Brazilia. Ambele tari au o populatie numeroasa, cu milioane de potentiali utilizatori care nu s-au alaturat inca celebrei retele de socializare. Cu numai 3% din populatia Indiei si 16% din cea a Braziliei inscrisa in reteaua Facebook, mai este destul potential de crestere ramas pentru perioada urmatoare. Spre exemplu, 49 % din populatia Statelor unite si 47% din cea a Marii Britanii este deja pe Facebook, astfel ca un aport consistent de noi utilizatori nu mai poate fi sustinut cu usurinta.