Producătorul auto Bayerische Motoren Werke (BMW) vrea să investească serios în autovehicule electrice și să-și crească marja de profit până în 2022, potrivit directorului general Nicolas Peter, citat de Reuters.
Compania germană este puternic afectată de criza economică genereată de restricțiile impuse în contextul pandemiei de coronavirus, care au limitat libertatea de deplasare a oamenilor, astfel încât comenzile au scăzut, iar oficialul crede că livrările vor reveni la un nivel rezonabil după mijlocul lunii februarie. Vânzările au scăzut cu 8,4% în 2020 și mai multe reprezentanțe au fost închise.
BMW vrea să-și majoreze participația în China și să ajungă de la 50%, la 75% în anul 2022, ceea ce îi facilitează creșterea cu 8-10% a marjei de profit. Creșterea vânărilor de autovehicule premium pe această piață a ajutat BMW să aibă o marjă de profit între 2-3%.
Livrările la nivel mondial de vehicule electrice BMW au crescut cu 31,8% în 2020, față de perioada anterioară, iar în accest an vrea să-și dubleze vânzările de mașini electrice.
BMW produce 13 modele electrifice, vândute pe 74 de pieţe, dar vrea să ajungă la 25 de modele până în 2023.
În Europa vânzările BMW au scăzut cel mai mult, cu 15,7% în 2020, în SUA cu 18%, dar în China acestea au crescut cu 7,4%.