Autorităţile din Veneţia au promis să facă principalele obiective turistice ale oraşului accesibile tuturor, cu un traseu special pentru scaunul cu rotile de la punctul principal de intrare în oraşul până la celebra Piaţă San Marco.
Cele 403 de poduri, nenumăratele canale şi străzile pietruite au făcut din Veneţia unul dintre cele mai frumoase oraşe din lume. Cu toate acestea, oraşul lagună a fost mult timp imposibil de vizitat pentru persoanele aflate în scaun cu rotile.
Pentru a da startul proiectului, consiliul din Veneția a anunţat construirea a şase rampe în zonele de trafic din oraş. Proiectul va costa 900.000 euro, potrivit CNN.
Francesca Zaccariotto, consilier pentru lucrări publice, a declarat că scopul este „să construiască cel puţin un traseu care să permită oamenilor de toate vârstele să meargă cel puţin de la Piazzale Roma până la San Marco fără bariere”.
„Am extins planul astfel încât toată lumea să o poată face fără probleme, inclusiv persoanele nevăzătoare, care nu se afla în planul iniţial. Facem intervenţii pe poduri, facilităm urcarea treptelor şi adăugăm suprafeţe care nu alunecă, care fac totul mai uşor de parcurs", a spus Zaccariotto.
Sculptorul britanic Tony Heaton, care se află adesea în oraş în interes de serviciu, a numit situaţia actuală drept „acces de coşmar”, dar a spus că ruta planificată va avea o „importanţă uriaşă”.
În 2016, doi gondolieri întreprinzători au creat o gondolă accesibilă scaunului cu rotile pe cheltuiala lor. Cu toate acestea, proiectul Gondolas4all este în prezent pe pauză din cauza lipsei de finanţare.
Cinci poduri vor fi echipate cu rampe în prima etapă a proiectului. Ponte de la Croze, lângă Piazzale Roma, va fi primul. Se va conecta cu alte poduri care au deja rampe, permiţând accesul fără trepte prin zonele Santa Croce şi San Polo la staţia de vaporetto din San Toma.
De acolo, oamenii trebuie să ia vaporetto peste Canal Grande, care este gratuit pentru utilizatorii de scaune cu rotile, până la San Samuele, unde ruta continuă peste Ponte dei Frati, conectând pieţele Santo Stefano şi Sant'Angelo.
Un alt traseu va merge pe insula Giudecca, chiar lângă staţia de vaporetto Palanca, o zonă rezidenţială din ce în ce mai populară printre vizitatori.
Rampele nu sunt noi în Veneţia. În ultimii şase ani, rampele temporare instalate pentru maratonul anual au fost lăsate pentru cea mai mare parte a anului în locuri precum malul apei Zattere din cartierul Dorsoduro şi pe Riva degli Schiavoni.
Planurile pentru noile poduri vor fi adoptate de executiv şi apoi vor fi scoase la licitaţie.
„Dacă Veneţia o poate face, oricine o poate face. Este nevoie doar de voinţă politică", a spus sculptorul britanic Tony Heaton.
(sursa: Mediafax)