Cantități uriașe de fier au mai fost folosite pentru structura de rezistență a podului. De asemenea, sute de tone vor fi necesare și pentru tablierul care va susține stratul de asfalt. Astfel, cel puțin 1.800 de tone sunt necesare doar pentru structura supraterană.
„Este o mobilizare fără precedent. Deoarece este o construcție de mari dimensiuni, este nevoie de cantități uriașe, mă refer la materiale. La final va fi un pod unic în această parte a țării”, a anunțat președintele Consiliului Județean Galați, Costel Fotea.
Podul hobanat va avea o lungime de aproximativ 500 de metri liniari, fără rampele de acces, şi o lăţime de 19 metri. De asemenea, va avea patru benzi de circulaţie, pistă de biciclete şi trotuare. Cu tot cu fundaţie va fi înalt cât un bloc cu 24 de etaje, au explicat specialiștii.
Podul face parte din centura municipiului Galați, care se construieşte cu fonduri europene. Lucrarea costă peste 30 de milioane de euro și a fost comandată de Consiliul Judeţean Galaţi. La final şoseaua va avea 11 kilometri, două benzi pe sens, trotuare și piste pentru bicicliști. Pentru realizarea centurii vor fi făcute exproprieri şi vor fi demolate zeci de case şi sedii de societăţi comerciale.
(sursa: Mediafax)