Ca urmare a acţiunii proprii de inventariere a parcului centralizat de material rulant, acţiune efectuată de reprezentanţii CFR în anul 2012, a rezultat că peste 900 de vagoane sunt deja în litigiu. Este vorba despre vagoanele care nu au fost preluate cu procese verbale de către CFR încă din anii 2003/2004, data emiterii Ordinelor MTCT, deoarece nu au fost găsite pe teren, dar introduse eronat în sistemul electronic al parcului centralizat de material rulant al companiei (în această speţă compania are deja două acţiuni deschise pe rolul instanţelor, acţiuni aflate în faza de recurs); vagoane sustrase pentru care s-au transmis sesizări organelor de anchetă şi vagoane care, nefiind fizic identificate pe teren, nu au putut fi inventariate, urmând ca astfel de situaţii să fie actualizate în baza de date electronică.
'Actuala conducere a CFR sprijină orice demers întreprins de organele abilitate şi va lua toate măsurile legale ce se impun pentru recuperarea prejudiciului şi pentru clarificarea şi soluţionarea procesului de inventariere a parcului centralizat de material rulant al companiei', se subliniază în documentul citat.
Potrivit unui comunicat al CFR, compania a înaintat încă din anul 2012 sesizări organelor abilitate de control şi a deschis procese pentru neregulile semnalate în situaţia electronică a parcului centralizat de vagoane, speţe care se află în faza de recurs sau în anchetă. 'Reamintim faptul că verificarea evidenţei electronice a parcului centralizat de material rulant al CNCF CFR se face prin inventarieri anuale, în baza unei Dispoziţii Comune semnată de societăţi desprinse din fosta SNCFR (respectiv SNTFM CFR Marfă, CNCF CFR şi SAAF), întrucât vagoanele sunt puse în circulaţie pe întreaga reţea de cale ferată, ele nefiind mijloace fixe staţionare permanent şi/sau înregistrate în gestiunea unei persoane, majoritatea fiind identificate şi inventariate anual în locaţii diferite', se menţionează în comunicat.
Neregulile semnalate în raportul Corpului de Control al Ministerului Transporturilor cu privire la dispariţia unor vagoane din parcul centralizat al companiei fac obiectul unor dosare aflate deja pe rolul instanţelor, fiind deficienţe înregistrate de companie în perioada 2003 - 2004, afirmă, joi, reprezentanţii Companiei Naţionale de Căi Ferate 'CFR'.