x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator APIA, despre reducerea valorii tichetelor Rabla: Stimulent pentru creșterea pieței second-hand

APIA, despre reducerea valorii tichetelor Rabla: Stimulent pentru creșterea pieței second-hand

de Redacția Jurnalul    |    14 Dec 2023   •   15:45
APIA, despre reducerea valorii tichetelor Rabla: Stimulent pentru creșterea pieței second-hand

Redimensionarea acestor subvenții este un pas înapoi în promovarea autoturismelor noi, nepoluante, și un stimulent pentru creșterea pieței de vehicule second-hand, arată Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), referitor la reducerea valorii tichetelor Rabla și Rabla Plus.

APIA își exprimă nemulțumirea față de recentul proiect de Ordonanță de Urgență a Guvernului de a reduce finanțarea proiectelor cu impact energetic, in speță de reducere a valorii tichetelor din programele Rabla și Rabla Plus. Reprezentanții undustriei consideră că aceste măsuri vor avea un impact major nefavorabil asupra industriei auto, precum și asupra eforturilor de mediu ale țării.

APIA susține că nu a fost consultată pe marginea acestui subiect și nu i s-a oferit nici un detaliu legat de această Ordonanță de Urgență.

Redimensionarea drastică a acestor subvenții, fără un plan strategic care să ofere predictibilitate producătorilor, importatorilor, comercianților și clientului final este văzută de APIA ca un pas înapoi în promovarea autoturismelor noi, nepoluante, conducând la o scădere dramatică a pieței autoturismelor noi. Măsura proiectată reprezintă practic un stimulent pentru creșterea pieței de vehicule second-hand, majoritatea dintre acestea având un grad de poluare foarte ridicat și afectând totodată siguranța rutieră, dar și ca o lovitură dată exact acelui mediu de afaceri autohton care este cel mai important contribuabil pentru Statul Român în domeniul de activitate dedicat, arată asociația.

„Astfel, se compromit atât eforturile de modernizare a parcului auto național, cât și obiectivele României privind sustenabilitatea și reducerea emisiilor de carbon printr-o invazie și creștere
exponențială a importurilor de autoturisme second-hand pentru care Guvernul României nu este pregătit. De asemenea, suntem îngrijorați că aceste schimbări vor aduce un prejudiciu semnificativ
industriei auto, diminuând vânzările de autoturismelor noi și implicit contribuțiile importante la bugetul statului prin taxe și TVA. Acest lucru va duce la o scădere a investițiilor în noi tehnologii și inovații în domeniul auto, care sunt esențiale pentru progresul ecologic și economic al României”, arată asociația.

APIA face apel la Guvernul României să reconsidere de urgență aceasta decizie și să lucreze împreună cu reprezentanții industriei pentru a găsi soluții care să sprijine atât dezvoltarea industriei auto, cât și obiectivele de mediu.

„Punctul de vedere APIA, exprimat public, a fost pentru o diminuare progresivă a valorii tichetelor din programele Rabla Plus si Rabla Clasic pe măsură ce costurile de fabricație și prețurile de vânzare ale mașinilor electrice vor scădea”, se mai spune într-un comunicat al asociației.

(sursa: Mediafax)

 

×
Subiecte în articol: apia rabla