Se spune că orice aterizare după care poţi merge, este o aterizare reuşită! Asta poate spune şi un pilot de 51 de ani din Câmpulung Moldovenesc, care a fost nevoit să aterizeze forţat la aproape un kilometru distanţă de pista aeroclubului Grigore Baştan şi Salcea.
Motorul aeronavei ultra-uşoare s-a oprit în zbor, iar pilotul a adus avionul la sol pe câmp, însă din cauza denivelărilor roata din faţă s-a rupt, iar aeronava s-a răsturnat pe aripi. Pilotul de 51 de ani are brevet de circa 2 ani de zile, timp în care a acumulat 150 de ore de zbor. Experienţa i-a salvat viaţa când motorul i s-a oprit în aer. Se afla la circa 250 de metri faţă de sol, altitudine insuficientă pentru a putea plana până pe pista aeroclubului, motiv pentru care a decis să aterizeze pe un imaş din apropiere. A venit cu vânt puternic din spate, iar când a atins solul s-a lovit violent de denivelările de pe câmp. După câţiva metri aeronava s-a răstunat cu roţile în sus. Din fericire pilotul a ieşit singur din carlingă, fără să fi suferit răni grave.
"în timp ce efectuam ture de pistă, la al treilea tur de pistă la virajul 2 mi s-a oprit motorul în zbor. Am încercat să-l repornesc, nu am reuşit să-l repornesc şi am luat decizia să aterizez forţat pe pajiştea care o vedeţi. Datorită faptului că vântul era din spate am venit la sol cu viteză mai mare decât recomandă procedura, a cedat trenul de aterizare din faţă, moment în care avionul s-a dat peste cap", a declarat Ovidiu Costan, pilotul aeronavei.
Un cioban care a văzut întreg incidentul a sunat la 112 şi a alertat autorităţile. "Sa oprit motorul de sus şi o venit aşa, ca şi cum să aterizeze...o mers vreo 10 metri şi s-a răsturnat de la hopuri. Era chiar deasupra mea...S-a auzit când s-a oprit motorul, s-a oprit în zbor şi a mers ca planor (...)Pilotul a ieşit singur, a mai stat un pic, am sunatt la 112 când am văzut că nu au ajuns cei de la aeroport", ne-a povestit Augustin Timofte, martor ocular la întreg incidentul.
Primii care au ajuns la faţa locului au fost cei de la Aeroportul Ştefan cel Mare, care au intervenit preventiv cu o autospecială de pompieri şi o ambulanţă. Acum s-a deschis o anchetă pentru a se stabili ce s-a întâmplat cu avionul în zbor. Aparatul ultra uşor este de producţie italiană, valoarea acestuia fiind de circa 60.000 de euro. Avionul a fost serios avariat, însă este "reparabil" după cum a subliniat Ovidiu Costan. În aceeaşi zonă, în ianuarie 2008 s-a prăbuşit avionul ultra-uşor a lui Eric Rossmann, proprietarul concerului internaţional Rossmann Group. Atunci pilotul din păcate şi-a pierdut viaţa.