"Mediul de afaceri va fi influenţat pozitiv datorită gradului mai ridicat de siguranţă rutieră şi reducerii pierderilor umane, materiale şi financiare cauzate de accidentele rutiere" Nota de fundamentare a viitorului act normativ
Conducerea Ministerului Transporturilor s-a gândit cum să rezolve siguranţa circulaţiei pe infrastructură rutieră. Ei bine, deşi aproape că lipseşte cu desăvârşire, infrastructura românească se pregăteşte să creeze noi funcţii - auditori de siguranţă rutieră. Aceştia vor avea mai ales un impact pozitiv asupra mediului "prin diminuarea numărului de poluări accidentale cauzate de accidentele rutiere", după cum se arată în nota de fundamentare a viitorului act normativ.
Ideea noilor specialişti nu a rămas aşa, nefructificată. Astfel că la 15 ianuarie, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Radu Berceanu, a iniţiat deja proiectul de ordonanţă, care, o dată ce va trece de dezbaterea publică, va fi suspus votului din Parlament. Aceşti specialişti sunt ceruţi, bineînţeles, cu frenezie de Uniunea Europeană: "Prin adoptarea prezentului proiect de ordonanţă a Guvernului se atinge obiectivul transpunerii şi implementării prevederilor Directivei nr. 2008/96/CE privind gestionarea siguranţei infrastructurii rutiere", se precizează în nota de fundamentare. Auditorii se vor preocupa, cel puţin de două ori pe an, vara şi iarna, de evaluarea stării drumurilor patriei: "Inspecţia de siguranţă se realizează obligatoriu pentru fiecare drum public o dată la doi ani, alternativ în perioadele iarnă şi vară, se concretizează într-un raport de inspecţie de siguranţă şi cuprinde verificarea periodică a gradului de deteriorare a elementelor care influenţează siguranţa rutieră, menţinerea caracteristicilor iniţiale privind semnalizarea şi, după caz, analiza posibilelor efecte ale lucrărilor rutiere asupra siguranţei traficului".
INSTITUT DE SIGURANŢĂ RUTIERĂ
Bineînţeles că noii specialişti vor avea un cuvânt greu de spus şi în realizarea studiilor de prefezabilitate. La câtă birocraţie, legislaţie interpretativă şi contestaţii are România pe licitaţiile publice, numai acordul auditorilor de siguranţă rutieră ne mai lipsea. "Evaluarea de impact asupra siguranţei rutiere va fi parte integrantă a studiului de prefezabilitate sau, după caz, a studiului de fezabilitate al unui proiect de infrastructură rutieră." Nici accidentele rutiere nu vor scăpa de ochiul ager al auditorului. Raportul acestuia va fi necesar. Mai mult, pentru şcolirea viitorilor specilalişti se va înfiinţa, desigur, şi un Institut de Siguranţă Rutieră. Astfel, impactul asupra mediului de afaceri va fi mai mult decât pozitiv: "Mediul de afaceri va fi influenţat pozitiv datorită gradului mai ridicat de siguranţă rutieră şi a reducerii pierderilor umane, materiale şi financiare cauzate de accidentele rutiere".
Citește pe Antena3.ro