Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului renegociaza clauzele contractului incheiat de statul roman cu compania americana Bechtel pentru constructia autostrazii Brasov-Bors.
Una dintre clauzele care ridica probleme este avansul, considerat prea mare. "De saptamana trecuta am reinceput negocierile unor clauze la contractul cu Bechtel, clauze care acum sunt pe langa legislatia romaneasca. Pot sa va spun doar ca una din clauze se refera la acordarea avansului", a afirmat ministrul Tran-sporturilor, Gheorghe Dobre, fara sa precizeze insa care este valoarea acestuia. DATORII. In urma cu doua zile, statul a facut o plata de 10 milioane de euro catre Bechtel, in contul datoriei fata de companie. "La finele anului trecut datoria se ridica la 91 de milioane de euro, iar acum, dupa mai multe plati, datoria a ajuns la 78 de milioane de euro. Sunt facturi emise pana la 30 aprilie 2005", a spus Dobre. Ministrul a precizat ca exista un memorandum aprobat pentru obtinerea unui imprumut de 100 milioane de euro, bani din care se va plati datoria catre constructorul american. La sfarsitul saptamanii trecute, Bechtel a anuntat ca activitatile de constructie a autostrazii Brasov-Bors au fost reduse ca urmare a platilor insuficiente efectuate de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale. Referindu-se la autostrada Bucuresti-Brasov, ministrul Transporturilor a spus ca lucrarile pe care urmau sa le faca firmele Strabag si Vinci "sunt cu costuri mari, pe care trebuie sa le plateasca statul", ceea ce a dus la intreruperea negocierilor cu cele doua companii. (Iohana Onaca Purdea)Citește pe Antena3.ro