Vineri, FAA declarase că 40 din cele 171 de avioane reținute la sol trebuie să fie reinspectate înainte ca agenția să analizeze rezultatele și să stabilească dacă este sigur să permită Boeing MAX 9 să își reia zborul.
FAA a declarat miercuri că va „analiza în detaliu datele” obținute în urma inspecțiilor înainte de a decide dacă avioanele își pot relua zborurile.
Alaska Airlines și United Airlines, cele două companii aeriene americane care folosesc avioanele și care au finalizat inspecțiile, au fost nevoite să anuleze sute de zboruri începând de săptămâna trecută și au anulat toate zborurile MAX 9 până miercuri. United a refuzat să comenteze. Alaska și Boeing de asemenea nu au comentat.
Marți, Boeing l-a numit pe amiralul în retragere al Marinei americane Kirkland H. Donald pentru a-l consilia pe directorul general al producătorului de avioane cu privire la îmbunătățirea controlului calității.
Procesele de producție ale Boeing au fost analizate cu atenție de când un panou s-a smuls de pe avionul Alaska Airlines în timpul zborului din această lună, lăsând o gaură pe partea laterală a avionului. Incidentul a reaprins îngrijorările cu privire la avioanele Boeing la câțiva ani după accidentele care au provocat moartea a 346 de persoane.
Investitorii sunt, de asemenea, îngrijorați de posibilele întârzieri la livrările de aeronave.
Miercuri, președintele Consiliului Național pentru Siguranța Transporturilor (NTSB) și șeful FAA pentru siguranță le vor prezenta senatorilor o informare privind ancheta.
Kirkland Donald va conduce o echipă de experți externi în evaluarea practicilor de calitate la Boeing Commercial Airplanes și la lanțul său de aprovizionare și va oferi recomandări directorului general al Boeing, David Calhoun, și consiliului de administrație.
Calhoun va vizita miercuri instalațiile de producție ale Spirit AeroSystems, care deschide noi file în Wichita, Kansas, pentru a discuta cu angajații alături de directorul executiv al acestei companii, Pat Shanahan.
(sursa: Mediafax)