Masinile de constructii, care depasesc 5 tone, au voie totusi sa circule in timpul zilei pe strazile Capitalei, contra unei taxe cuprinse intre 5 si 200 de milioane de lei.
MONICA ANDREI
"In timpul iernii, in constructii nu se poate lucra noaptea, din cauza temperaturilor scazute. Ridicarea de restrictii vizeaza insa doar constructorii si se face contra cost", a spus primarul general, Traian Basescu. Pana acum s-au eliberat 500 de astfel de autorizatii, din care s-au incasat 7 miliarde de lei. Edilii au impartit Capitala in doua zone - A si B. Zona A delimiteaza arterele ultracentrale (Soseaua Titulescu - Stefan cel Mare - Mihai Bravu - Vacaresti - Oltenitei - Viilor - Trafic Greu - Razoare - Grozavesti - Orhideelor), in timp ce zona B cuprinde arterele situate pana la limita sectoarelor, mai putin in Sectorul 1, unde restrictia se aplica pana la Arcul de Triumf.
Taxa de trafic pe care o vor plati proprietarii vehiculelor cu tonaj mai mare de 5 tone difera in functie de zona sau de greutatea masinii.
Pentru camioanele care vor circula pe strazile ultracentrale (Piata Romana, Piata Victoriei, Piata Universitatii, Piata Unirii, 13 Septembrie, Cotroceni), taxa este intre 20 de milioane de lei (vehicule cu masa cuprinsa intre 5 si 7,5 tone) si 200 de milioane de lei (vehicule care depasesc 40 de tone).
Pentru zona B, tarifele percepute de municipalitate sunt mai mici, fiind cuprinse intre 5 si 30 de milioane de lei pe luna, in functie de tonaj.
Citește pe Antena3.ro