Piatra cubică va fi îndepărtată şi se va asfalta, iar lucrările vor costa 20 de milioane de euro din banii publici
Gropile, hopurile şi denivelările atât de des întâlnite de şoferi pe Bulevardul Aviatorilor, mai exact între Piaţa Charles de Gaulle şi Podul Bordei, vor fi reparate, în sfârşit, de Administraţia Străzilor.
De data asta nu va fi vorba doar despre nişte cârpeli făcute la suprafaţă. Lucrările au fost deja începute, chiar dacă cei de la Ministerul Culturii nu au dat încă avizul pentru înlocuirea pietrei cubice. Este vorba despre o infrastructură nouă atât pe partea carosabilă, cât şi pe cele două bretele deschise circulaţiei, de o parte şi de alta a bulevardului.
Până la 15 iulie se vor scoate pavelele, se va realiza excavaţia şi se vor turna mai multe straturi din fundaţie. Piatra cubică va fi deocamdată depozitată la sediul Administraţiei Străzilor din Drumul Cooperativei. Firma care a intrat în posesia contractului este SC Tehnologica Radion, valoarea acestuia fiind de 78.174.115 lei, aproximativ 20 de milioane de euro.
Pentru început, se va lucra pe jumătate din Bulevardul Aviatorilor, însă traficul se va desfăşura în ambele sensuri, fără să fie restricţionat complet, astfel: dinspre Piaţa Charles de Gaulle pe sensul de ieşire din Bucureşti se vor asigura două benzi pentru şoferi, iar dinspre Podul Bordei spre centrul Capitalei se va circula pe o singura bandă.
Momentan se lucrează doar la partea de infrastructură, întrucât se aşteaptă încă avizele de la Ministerul Culturii. În proporţie de 80%, materialele folosite în infrastructura drumului sunt aceleaşi, indiferent de cum se va stabili că trebuie realizată şi suprastructura - pavaj sau asfalt. Până acum, piatra cubică nu a putut fi înlocuită de autorităţi, pe motiv că zonele mai sus menţionate sunt considerate monument istoric, fără avizul Ministerului Culturii neputându-se face nici o intervenţie în carosabil.
Pentru a urgenta lucrările, primarul general, Sorin Oprescu, a avut o discuţie pe acest subiect cu ministrul Culturii, Kelem Hunor, o comisie urmând să dea un verdict în acest sens: pavaj sau asfalt. Comisia ar trebui să soluţioneze cât mai repede problema, pentru a nu întârzia lucrările. În vară, mai exact la 15.07.2010, vor începe lucrările la tronsonul II, cuprins între Piaţa Charles de Gaulle şi Piaţa Victoriei. Nici acesta nu va fi complet închis circulaţiei, ci se vor asigura câte două benzi pe sens.1
Citește pe Antena3.ro