x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Canciogul şi mistria fac turism în România

Canciogul şi mistria fac turism în România

de Sorin Anghel    |    01 Mai 2011   •   19:16
Canciogul şi mistria fac turism în România
Sursa foto: Bogdan Chesaru/Intact Images

163228-intact-imagesbogdan-chesaru20110501104402001.jpgS-a dat ordin de la Bucureşti ca la 1 Mai să se des­chidă sezonul pe litoralul românesc. Superb! Exact ce ne trebuia. O deschidere de sezon fără turişti, ca să se oglindească perfect starea în care se găseşte domeniul păstorit de  Elena Udrea. Cine nu se conformează va avea pro­bleme. Vor fi controale. Deranj mare! Hotelierii de pe litoral s-au simţit atât de ameninţaţi, încât nici nu le-a păsat. De la Mamaia până la Mangalia, toate staţiunile arată exact ca în anii ’60. De atunci s-a mai dat cu o mână de vopsea sau s-a pus un termopan. Nu peste tot, pentru că românul e nostalgic.

Altfel nu se explică cum poporul ăsta cocoşat de greutăţi se înghesuie an de an la Mamaia ca să dea sute de lei pentru fiecare noapte de cazare la hoteluri care nu sunt cu nimic mai presus de căminele studenţeşti. De 1 Mai, la un hotel de patru stele din Mamaia, preţul unei camere a fost de 70 de euro. Micul dejun era inclus, nu şi căldura din camere. Turiştii care s-au păcălit şi au plecat la mare au avut bucuria să descopere că în multe hoteluri nu există instalaţie de încălzire. În nordul litoralului, petrecerile în cluburile de fiţe, găzduite fie de vreun cort uriaş, fie de vreo clădire încă netencuită, dar "îmbrăcată" în mash-uri, au reprezentat o atracţie pentru cei care fac parte din viaţa de noapte a Capitalei. Vara aceasta, singura atracţie pentru turiştii care vor merge la Mamaia vor fi bordurile ce se pun în această perioadă pe bulevardul central al staţiunii. În rest, nimic nou! Nimic specta­culos. Doar preţuri mari şi servicii proaste. Ca la români.

Multe hoteluri de pe litoral nu au putut caza turişti încă de la 1 Mai, aşa cum a cerut Elena Udrea. Dar pentru a "fenta" vreo sancţiune au deschis recepţiile şi au răspuns la toate telefoanele cu acelaşi text: "Ne pare rău, nu mai avem locuri libere. S-au dat de mult!". În rea­litate, singurii care deranjau liniştea staţiunilor erau zugravii chemaţi să acopere cu bidineaua adevărata faţă a turismului românesc.
La Olimp, Neptun, Saturn sau Jupiter, pri­mii turişti vor ajunge abia spre sfârşitul acestei luni. Hotelurile comuniste au uşile deschise numai pentru personalul propriu. Camerele sunt pline de păianjeni, iar piscinele trebuie curăţate. Vama Veche rămâne singura aşezare de pe litoral pentru care 1 Mai reprezintă ceva. Acolo vezi mereu aceeaşi oameni, care nu se cunosc, dar care se salută din priviri în fiecare zi. An de an trag o beţie pe litoral. Nu ca semn al deschiderii de sezon. E imposibil aşa ceva, din moment ce satul de lângă Mangalia e recunoscut ca unul al rebelilor.

Unde au fost românii în week-end-ul ce tocmai a trecut? În Bulgaria, normal! Pentru două nopţi de cazare, în regim all-inclusive, fiecare turist a scos din buzunar 60 de euro. În acest preţ nu este inclus transportul. Alţii au fost la munte. Pe Valea Jiului, în Parâng, s-a ţinut Cupa 1 Mai la schi alpin. Întrecerea a adunat câteva zeci de împătimiţi ai sporturilor de iarnă de la noi din ţară. Aceştia s-au înghesuit pe o "limbă" de zăpadă aflată pe Vf. Parângul Mic. Spre finalul competiţiei a venit şi o ninsoare aspră, semn că iarna nu dispare niciodată.


Tombolă cu vacanţe gratis de la Udrea
Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, condus de Elena Udrea, a preferat ca anul acesta să nu mai aducă trupe celebre pe litoral, optând pentru îm­pân­zirea cerului litoralului, sâmbătă noapte, cu 5.000 de lampioane zburătoare, branduite cu logo-ul turistic al României. În plus, turiştii  au putut câştiga şi una din cele zece vacanţe în România, pentru două persoane, oferite de MDRT, cu sprijinul operatorilor economici şi al asociaţiilor care activează în domeniul turistic. Pentru a participa la tombola "Redescoperă România", par­ti­cipanţii trebuie să-şi lipească pe maşina personală autocolantul cu brandul turistic al Ro­mâ­niei, să completeze talonul de pe verso şi să-l depună în urnele speciale. "Toate acţiunile fiind fi­nanţate exclusiv din fonduri private de companii care doresc să promoveze imaginea turismului românesc", potrivit unui comunicat al MDRT. Ca în fiecare an, datele cu privire la numărul ro­mânilor care au mers pe litoralul românesc sunt incerte. Preşedintele Asociaţiei Litoral şi al ANAT, Corina Martin, susţine că în acest sfârşit de săptămână pe litoralul românesc au fost peste 20.000 de turişti, faţă de numai 7.000 de turişti români care se aflau la mare în Bulgaria.
● Elena Stan

×
Subiecte în articol: observator