Criza financiară internaţională a schimbat strategiile dezvoltatorilor de centre comerciale. Aceştia fie au renunţat la proiecte, fie nu le mai scot la vânzare.
Preţul care poate fi obţinut prin vânzarea proiectelor nu reflectă valoarea reală a proiectului şi nu se obţine profitul scontat. Valoarea de piaţă a proiectelor a scăzut mult (...) în aceste condiţii, investitorii ne spun "acestea sunt preţurile azi", iar noi am spus "ne revedem când preţurile vor fi acolo unde vrem noi", a declarat ieri, într-o conferinţă de presă, Teodor Pop, managing partner al RED Management.
Compania a decis să nu mai vândă proiectele de retail pe care le va construi în România, aşa cum prevedea iniţial strategia firmei, din cauza scăderii preţurilor. "Credem că această criză va dura 1-3 ani. Abia în a doua parte a anului 2010 putem spune că am trecut această criză, moment în care am programat şi noi cele mai multe finalizări de proiecte. Această criză va face o triere a dezvoltatorilor, vor rămâne cei care au o bază solidă şi care vor găsi soluţii inovatoare de finanţare", a precizat reprezentantul RED.
Primul proiect în România în care a fost implicat RED a fost Iride Business Park, vândut în 2004 către Immoeast, pentru 63 milioane euro. Acum, compania are în construcţie centre comerciale, parcuri de retail în Constanţa, Baia Mare, Brăila, Satu-Mare şi Giurgiu, şi proiecte rezidenţiale, de birouri şi de logistică în Iaşi, Baia Mare şi Bucureşti.
Citește pe Antena3.ro