x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator CFR a semnat contractul pentru electrificarea liniei de cale ferată Aghireș-Poieni

CFR a semnat contractul pentru electrificarea liniei de cale ferată Aghireș-Poieni

de Redacția Jurnalul    |    21 Dec 2022   •   22:00
CFR a semnat contractul pentru electrificarea liniei de cale ferată Aghireș-Poieni

Compania CFR SA a anunțat semnarea contractului pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor de electrificare și modernizare a liniei Aghireș-Poieni, aferentă obiectivului care vizează electrificarea liniei de cale feratǎ Cluj-Napoca - Oradea - Episcopia Bihor.

„Am semnat astăzi contractul pentru electrificarea și modernizarea secțiunii Aghireș-Poieni (Lotul 2), un traseu în lungime de 36,5 km, cu două tuneluri, de 298 m, respectiv 320 m, la care se adaugă alte importante lucrări de artă și construcții civile noi, inclusiv obiective de utilitate publică și feroviară, care vor contribui semnificativ la atingerea scopului general al acestui mare proiect de dezvoltare a rețelei feroviare din nord-vestul țării, între Cluj Napoca și Episcopia Bihor”, a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.

Asocierea RailWorks, formată din SC Arcada Company (România) și SC Alstom Transport SA (Franța), va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de electrificare și modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe întrega secțiune, lucrări civile în stațiile Huedin și Poieni, haltale de mișcare Stana și Brăișoru, punctele
de oprire - Aghireș, Jebuc și Bologa, modernizarea lucrărilor de artă - 3 poduri, 67 podețe, 2 tuneluri la Stana, în lungime de 298 m (fir I), respectiv 320 m (fir II), 1 pasaj superior, 1 pasaj denivelat (ecoduct), sisteme automate de semnalizare la 16 treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, precum și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS pe întregul traseu.

De asemenea, în cadrul lucrărilor sunt incluse următoarele obiective de utilitate publică și feroviară: pasaj pietonal subteran la Huedin (construcție nouă), clădire nouă de călători în stația Poieni;
panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 11,748 km, rampă de încărcare-descărcare în stația Huedin, substație nouă de tracțiune în zona stației Poieni.

Durata de implementare a contractului este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.

Obiectivul contractului este creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 160 km/h și 120 km/h pe întregul tronson.

Linia de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor - Frontieră beneficiază de finanțare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.

(sursa: Mediafax)

×
Subiecte în articol: cfr electrificare