Pentru menținerea siguranței traficului feroviar pe raza județelor și a Municipiului București aflate sub incidența avertizărilor Cod portocaliu și Cod roșu, de temperaturi de aproape 40 de grade Celsius în aer, va fi prelungită măsura de reducere a vitezei de circulație a trenurilor cu 20-30 km/h față de viteza normală, în zonele aflate sub incidența avertizărilor meteo de temperaturi foarte ridicate pentru această perioadă, transmite CFR SA.
Conducerea companiei adresează scuze scuze călătorilor pentru întârzierile inevitabile înregistrate în circulația trenurilor care tranzitează județele aflate sub incidența celor două avertizări de temperaturi caniculare, inclusiv a Municipiului București.
Reprezentanții CFR SA arată că reducerea vitezei de circulație cu 20 - 30 km/h față de viteza normală, care va conduce implicit și la prelungirea duratei de parcurs a anumitor trenuri, este una dintre principalele măsuri aplicate, în astfel de situații, de orice sistem feroviar, în vederea menținerii condiţiilor de siguranţă în trafic.
„În acest context, informăm faptul că, reducerea vitezei de circulație se va aplica pe toate segmentele de cale ferată unde temperatura la nivelul șinei, în anumite intervale orare, atinge pragul de 50 de grade Celsius, acestă măsură fiind prevăzută de instrucțiile feroviare și are drept scop desfășurarea traficului feroviar în condiții de siguranţă”, se arată într-un comunicat al companiei.
Conform acestuia, personalul de specialitate din cadrul regionalelor de cale ferată ale CFR SA face permanent, în această perioadă, revizii suplimentare pe reţea pentru verificarea directă a căii și înregistrarea evoluţiei temperaturilor la nivelul şinei, iar operatorii de transport feroviar de călători şi de marfă (OTF) vor fi avizați operativ când se impune reducerea vitezei de circulație și pe ce intervale de stații, astfel încât aceștia să informeze, la rândul lor, pasagerii din trenurile aflate deja în circulație, sau care urmează să circule în ziua respectivă, despre condițiile de trafic.
(sursa: Mediafax)