![](http://jurnalul.ro/librarie_fisiere/imagini/2008-01-30/6d52202805986bc67ededd6f82f97b6c.jpg)
Debandadă fără precedent la Garda de Mediu. După venirea la conducerea comisariatului general a liberalului Octavian Popa (numit politic, deşi nu are nici o pregătire în domeniu), lucrurile au luat o turnură dezastruoasă pentru instituţie. Angajaţii Comisariatului Regional Cluj se revoltă împotriva celui poreclit Popicu’.
HAOS ● Şeful Octavian Popa, numit politic, este contestat
Debandadă fără precedent la Garda de Mediu. După venirea la conducerea comisariatului general a liberalului Octavian Popa (numit politic, deşi nu are nici o pregătire în domeniu), lucrurile au luat o turnură dezastruoasă pentru instituţie. Angajaţii Comisariatului Regional Cluj se revoltă împotriva celui poreclit Popicu’.
Schimbările făcute de Popa la comisariatele Gărzii de Mediu din toată ţara sunt operate strict pe criterii politice. Avid după funcţii (a vrut să fie guvernator al Deltei Dunării sau secretar de stat la Ministerul Administraţiei şi Internelor), Popa a prins postul de la GNM, lăsat vacant după debarcarea pedistului Silvian Ionescu. Pus pe fapte mari, deşi nu are nici o treabă cu domeniul, Popicu’ a început să politizeze instituţia, generând un haos de nedescris. Unele dintre măsuri sunt ilegale, în opinia celor care le suportă consecinţele.
CAZUL DE LA CLUJ. Comisariatul Regional Cluj a fost recent desfiinţat alături de celelalte şapte comisariate regionale ale Gărzii Naţionale de Mediu – prin Hotărârea de Guvern 1224/2007, actualizată. După părerea comisarilor de mediu de la Cluj, această hotărâre de guvern este absolut nefundamentată şi a produs o zguduire din temelii a întregii structuri a Gărzii de Mediu în teritoriu. "Această hotărâre distruge o structură organizatorică ce funcţiona impecabil, prin conducerea de la nivelul celor opt comisariate regionale (structurate pe delimitarea euroregiunilor de dezvoltare agreate de Uniunea Europeană), a câte 5-6 comisariate judeţene care executau activităţile de control sub conducerea unui comisar-şef (la nivel de şef de serviciu). Comisariatele judeţene aveau câte un referent pentru activitatea curentă administrativă (secretariat, pontaje, FAZ-uri) şi erau asistaţi de către un consilier juridic", susţin comisarii clujeni.
Prin decizia lui Popa a fost dată peste cap toată activitatea financiar-contabilă şi administrativă, coordonarea tehnică şi juridică – se realiza cu 10 oameni pe toată regiunea. "Era, evident, o coordonare deosebit de economicoasă şi eficientă, cu costuri de personal minime şi cu eficienţă maximă în activitatea noastră specifică", mai spun comisarii clujeni. În al treilea rând, Hotărârea de Guvern 1224/2007 arată că, în această organizare a GNM, numărul de personal va rămâne acelaşi (748 de angajaţi), aceasta însemnând că nici un angajat regional sau judeţean nu va fi disponibilizat, ci va fi preluat de către comisariatele judeţene.
IMPOSIBIL. Această HG nu poate fi respectată din motive simple: la nivelul celor opt comisariate regionale erau angajate 80 persoane la departamentul administrativ. Este clar că la 43 de judeţe (cu numai patru persoane la administrativ: contabilitate – două persoane, resurse umane – o persoană, administrativ – o persoană) este nevoie de 172 de persoane. Adică numai la departamentul administrativ mai trebuie angajate 92 de persoane la nivel naţional al Gărzii de Mediu, pentru funcţionarea minimală a comisariatelor judeţene care au primit personalitate juridică! Ne întrebăm cum să se facă aceste angajări dacă HG 1224/2007 spune că "numărul de personal va rămâne acelaşi"!? Dar, mai ales, cum să se permită disponibilizarea unui număr important de personal administrativ, sub masca ofertei (redistribuirii) într-un post în judeţele foste arondate la regionala de mediu, posturi administrative care erau ocupate de personal cu domiciliul în oraşul resedinţă al regionalei?
Debandadă fără precedent la Garda de Mediu. După venirea la conducerea comisariatului general a liberalului Octavian Popa (numit politic, deşi nu are nici o pregătire în domeniu), lucrurile au luat o turnură dezastruoasă pentru instituţie. Angajaţii Comisariatului Regional Cluj se revoltă împotriva celui poreclit Popicu’.
Schimbările făcute de Popa la comisariatele Gărzii de Mediu din toată ţara sunt operate strict pe criterii politice. Avid după funcţii (a vrut să fie guvernator al Deltei Dunării sau secretar de stat la Ministerul Administraţiei şi Internelor), Popa a prins postul de la GNM, lăsat vacant după debarcarea pedistului Silvian Ionescu. Pus pe fapte mari, deşi nu are nici o treabă cu domeniul, Popicu’ a început să politizeze instituţia, generând un haos de nedescris. Unele dintre măsuri sunt ilegale, în opinia celor care le suportă consecinţele.
CAZUL DE LA CLUJ. Comisariatul Regional Cluj a fost recent desfiinţat alături de celelalte şapte comisariate regionale ale Gărzii Naţionale de Mediu – prin Hotărârea de Guvern 1224/2007, actualizată. După părerea comisarilor de mediu de la Cluj, această hotărâre de guvern este absolut nefundamentată şi a produs o zguduire din temelii a întregii structuri a Gărzii de Mediu în teritoriu. "Această hotărâre distruge o structură organizatorică ce funcţiona impecabil, prin conducerea de la nivelul celor opt comisariate regionale (structurate pe delimitarea euroregiunilor de dezvoltare agreate de Uniunea Europeană), a câte 5-6 comisariate judeţene care executau activităţile de control sub conducerea unui comisar-şef (la nivel de şef de serviciu). Comisariatele judeţene aveau câte un referent pentru activitatea curentă administrativă (secretariat, pontaje, FAZ-uri) şi erau asistaţi de către un consilier juridic", susţin comisarii clujeni.
Prin decizia lui Popa a fost dată peste cap toată activitatea financiar-contabilă şi administrativă, coordonarea tehnică şi juridică – se realiza cu 10 oameni pe toată regiunea. "Era, evident, o coordonare deosebit de economicoasă şi eficientă, cu costuri de personal minime şi cu eficienţă maximă în activitatea noastră specifică", mai spun comisarii clujeni. În al treilea rând, Hotărârea de Guvern 1224/2007 arată că, în această organizare a GNM, numărul de personal va rămâne acelaşi (748 de angajaţi), aceasta însemnând că nici un angajat regional sau judeţean nu va fi disponibilizat, ci va fi preluat de către comisariatele judeţene.
IMPOSIBIL. Această HG nu poate fi respectată din motive simple: la nivelul celor opt comisariate regionale erau angajate 80 persoane la departamentul administrativ. Este clar că la 43 de judeţe (cu numai patru persoane la administrativ: contabilitate – două persoane, resurse umane – o persoană, administrativ – o persoană) este nevoie de 172 de persoane. Adică numai la departamentul administrativ mai trebuie angajate 92 de persoane la nivel naţional al Gărzii de Mediu, pentru funcţionarea minimală a comisariatelor judeţene care au primit personalitate juridică! Ne întrebăm cum să se facă aceste angajări dacă HG 1224/2007 spune că "numărul de personal va rămâne acelaşi"!? Dar, mai ales, cum să se permită disponibilizarea unui număr important de personal administrativ, sub masca ofertei (redistribuirii) într-un post în judeţele foste arondate la regionala de mediu, posturi administrative care erau ocupate de personal cu domiciliul în oraşul resedinţă al regionalei?
"Fără discernământ"
![](http://jurnalul.ro/librarie_fisiere/imagini/2008-02-03/e8b4c397e80cc423a3572e7387846214.jpg)