Euroconstruct Trading â98 va lucra alaturi de alte trei companii la rea-lizarea tronsonului de autostrada Bucuresti - Ploiesti. Proiectul, care se ridica la 200 de milioane de euro, creeaza o alterna-tiva la DN 1, al carui trafic e infernal.
Euroconstruct Trading â98 va lucra alaturi de alte trei companii la realizarea tronsonului de autostrada Bucuresti - Ploiesti. Proiectul, care se ridica la 200 de milioane de euro, creeaza o alternativa la DN 1, al carui trafic e infernal. In asociere cu firmele Spedition UMB, PA&CO International si Comaxa, compania condusa de patronii Restaurantului Golden Blitz, Dan Besciu si Sorin Vulpescu, a depus oferta cu pretul cel mai mic, de 200 de milioane de euro, pentru realizarea Autostrazii Bucuresti - Ploiesti. Si a castigat, lasand cu buzele umflate trei companii mari: Strabag (Austria), Vinci (Franta) si Vegyepszer (Ungaria). Lucrarile vizeaza constructia autostrazii de la kilometrul 19,5 la Ploiesti. Proiectul incepe de aici, pentru ca traseul pana la kilometrul 19,5 urmeaza sa fie modificat fata de cel stabilit initial, iar autoritatile nu au obtinut inca terenurile necesare. PRETUL CONTEAZA. Caietul de sarcini a fost cumparat de 26 de firme, insa numai patru au depus oferte valabile, a explicat ministrul Transporturilor, Radu Berceanu. Potrivit criteriilor de analiza, punctajul maxim era de 60 de puncte pentru pretul constructiei, zece puncte pentru parametrii calitativi, zece puncte pentru termenul de finalizare si 20 de puncte pentru caracteristici tehnice. Berceanu a precizat ca diferentele de punctaj in ceea ce priveste oferta tehnica au fost minime, departajarea fiind realizata in functie de pretul oferit. Consortiul romanesc a obtinut 96,4 puncte, cu o oferta de 200 de milioane de euro, Vegyepszer din Ungaria 90,3 puncte, cu o oferta de 230 de milioane de euro, Strabag - 87,8 puncte, cu 251 de milioane de euro, si Vinci - 83,9 puncte, cu 273 de milioane de euro. OFERTE. In perioada 2002-2006, Euroconstruct a castigat 15 contracte cu Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADN), in valoare totala de 15 milioane de euro, potrivit Mediafax. Euroconstruct a obtinut contracte si de la Directia Regionala de Drumuri si Poduri (DRDP) Bucuresti, in valoare totala de 6,2 milioane de lei (aproximativ 1,7 milioane de euro), privind inchirierea de autovehicule de marfa si utilaje. Un alt contract castigat recent de aceeasi firma, in colaborare cu alte doua companii, este cel pentru reparatia unui tronson al Autostrazii Bucuresti - Pitesti, in valoare de 30 de milioane de euro.Citește pe Antena3.ro
TRASEUL PLEACA DIN SECTORUL 2
|
Tronsonul Bucuresti - Ploiesti din cadrul Autostrazii Bucuresti - Brasov va porni din Sectorul 2 al Capitalei si va continua pe teritoriul judetelor Ilfov si Prahova, cu o lungime totala de 61,8 kilometri. Acesta va fi diferit de actualul traseu al DN 1. Segmentul de autostrada va intersecta terenuri de pe teritoriul localitatilor Moara Vlasiei, Snagov, Gruiu, Balta Doamnei, Gherghita, Draganesti, Rifov, Dumbrava, Berceni, Barcanesti si Ploiesti. O parte din cladirile si terenurile de pe acest traseu va fi expropriata, costurile fiind suportate din bani de la buget. "Terenurile din localitatile situate in apropierea Capitalei (Gruiu, Moara Vlasiei) sunt evaluate la circa 50 de euro/mp in intravilan si circa 15 euro/mp in extravilan", apreciaza Liviu Ureche, partener asociat la SATO Imobiliare. In celelalte localitati, pretul este de circa 5 euro/ mp, iar in zonele unde se vor crea noduri rutiere ale autostrazii, preturile au urcat deja la 12-15 euro/mp. Autoritatile estimeaza ca Autostrada Bucuresti - Ploiesti necesita fonduri de 285 de milioane
de euro. Lucrarile sunt estimate
sa se finalizeze in 2010.
|
PROMOVAREA FIRMELOR ROMANESTI
|
Presedintele Traian Basescu il sfatuia pe Radu Berceanu, la instalarea lui in fruntea Ministerului Transporturilor, sa lucreze mai strans cu constructorii romani, pentru ca acestia sa aiba acces la lucrarile finantate din bani europeni. Asocierea firmelor romanesti in consortii
le va face eligibile pentru castigarea contractelor cu bani europeni. Constructorii romani vor avea astfel sanse egale cu marile companii straine in competitia pentru castigarea licitatiilor de construire si modernizare a drumurilor, explica Basescu. Sfatul presedintelui a fost pus in aplicare de patronii Golden Blitz, care s-au asociat intr-un consortiu suta la suta romanesc: UMB Spedition din Bacau al lui Dorinel Umbrarescu, Pa&Co, societate detinuta de Costel Casuneanu, si Comaxa, o firma de proiectare din Vaslui.
Marca "Golden Blitz" i-a impresionat si pe edilii Capitalei, care au desemnat castigatoare firma Euroconstruct, alaturi de alte cinci companii si la licitatia pentru repararea si intretinerea unei treimi din bulevardele
bucurestene.
|