Prin credinta, rugaciune, post si spovedanie, oamenii bantuiti de duhuri necurate se pot tamadui. Molitvele Sfantului Vasile ii pot ajuta si mai mult.
Prin peretii bisericilor "Sfantul Gheorghe" si "Sfantul Mina" din Bucuresti, in zilele de post, razbat urletele posedatilor. Peste ele, ca un murmur, vocile preotilor. Stiam ca de acolo oamenii indraciti pleaca eliberati. Atat. Voiam insa sa aflu si restul⦠"Eram doctorand la Teologie. Ma duceam acasa de Pasti. La un moment dat, in compartiment, unul dintre tineri s-a albit la fata, ochii i s-au tulburat si a inceput sa scoata niste sunete chinuite, mai mult bolborosite. Am crezut ca este epileptic. S-a zbatut cam 6-7 minute. Cand s-a linistit, l-am intrebat ce s-a intamplat. El, cu timiditate si putin rusinat, a spus: «Imi cer iertare. Sunt bolnav. Dar nu numai de epilepsie, ci si din cauza diavolului». Noi am incremenit. Nu stiam cum sa reactionam." Aceasta este prima imagine pe care preotul Gelu Bogdan, parohul Bisericii Sf. Gheorghe, a avut-o asupra unui posedat. ISPITE. Dupa mai bine de 30 de ani daruiti Bisericii, parintele a intalnit nenumarate cazuri de oameni chinuiti de duhul rau. Cu fetele schimonosite, cu spume la gura sau ochii iesiti din orbite, urlau cat puteau si tremurau din cap pana in picioare. "Cateodata nici 7 persoane nu erau in stare sa-i tina, aveau o forta extraordinara", spune parintele Bogdan, inclestandu-si pumnii si lasand privirea in podea, de parca ar fi revazut imaginea posedatilor. Ochii sai albastri se intuneca atunci cand rosteste cuvantul "diavol". A vazut si a simtit de atatea ori cum puterea aceasta malefica a rastignit oamenii saraci cu duhul. Caci, spune parintele, nu la oricine trage nenorocitul. "Blestemele din mosi-stramosi oricand pot sa ne ajunga. Ba, mai mult, crime savarsite de rude si ramase nepedepsite sunt principalele cauze care explica aparitia posedatilor." Preotul George Ispas, parohul Bisericii Sf. Mina, considera ca o alta cauza este si lipsa credintei. "Cateodata, se dau singuri Satanei. De cate ori nu am auzit expresia «lua-m-ar dracuâ»?, se intreaba preotul. "Cine e cu adevarat credincios nu spune asa ceva. Chemat, diavolul imediat soseste", spune parohul, apoi adauga: "Trebuie sa te rogi si sa tii post. Daca sufletul iti este curat si smerit, nimeni nu se poate apropia de tine! Una dintre cele mai mari ispite ale diavolului este ca il face pe om sa nu creada in existenta lui Dumnezeu". "MA ARDE!". Multe persoane, mai mult pe brate decat pe propriile picioare, fara vlaga sau, dimpotriva, agitate, au fost aduse la biserica pentru vindecare. Privim, ne minunam, facem discret semnul crucii, cu speranta ca Dumnezeu ne va feri. Inevitabil, ne intrebam: "E bolnav psihic sau e posedat?". Distinctie greu de facut, spun preotii. "Am intalnit oameni care, la prima vedere, ai fi crezut ca nu au nimic. De-ndata ce am inceput sa citesc Molitvele Sf. Vasile cel Mare sau ii duceam aproape de cele sfinte, incepeau sa urle." Acesta este unul dintre semnele care indica prezenta diavolului. "Este greu de precizat unde se opreste boala medicala si de unde incepe posesia", explica parintele Ispas. Rasfoieste de zor paginile cartilor groase de teologie, insa nu se opreste din vorbit. Multe i-au vazut ochii ca sa nu spuna din proprie experienta: "«Ma arde, ma arde», striga un tanar adus de mama sa. Nici nu a apucat sa se apropie bine de Moastele Sf. Mina, ca barbatul a si inceput sa urle ca apucat: «Nu ma aduceti aici, vreau sa ies afara! Dati-mi drumul!»". Sunt vorbele care inca mai staruie in mintea parintelui, care a vazut pasind pe aleile bisericii oameni chinuiti de demoni. CREDINTA. Lupta cu stapanii iadului incepe de-ndata ce preotul rosteste primele cuvinte din Molitvele Sfantului Vasile cel Mare. Vocea preotului trebuie sa aiba aceeasi tonalitate. Calma, dar puternica. Si, mai presus de toate, sigura. "Te blestem pe tine, duh necurat⦠te blestem pe tine, incepatorul rautatilorâ¦", si tot asa, cateva zeci de minute, biserica rasuna de glasul sacadat al slujitorului Bisericii. Ca la un semn, trupul chinuit incepe sa se zvarcoleasca, transpiratia ii cuprinde fruntea, fata i se inroseste, iar vocea urla, incercand sa se elibereze din stransoarea rugaciunilor si dezlegarilor rostite incet, fara intrerupere. Ucenicul parintelui Cleopa, preotul Bogdan, adauga: "Mi-au ajuns la ureche tot felul de practice, cum ca preotul ar calca posedatii sau ca unii calugari, dintr-un bigotism exagerat, din dorinta de a li se ierta pacatele, se pedepseau, se bateau singuri, torturandu-se. Nimic din toate acestea nu trebuie facute. Zeci de oameni s-au vindecat nu prin batai, ci prin credinta".Demoni sau boala la Tanacu?
Conferentiar doctor Radu Mihailescu, directorul Spitalului Clinic de Psihiatrie "Prof. Dr. Alexandru Obregia" din Bucuresti, ne-a raspuns la intrebarea "Demoni sau boala" a fost la Tanacu? Cum privesc specialistii din domeniul psihiatriei aceasta poveste cu exorcizarea? "Relatia dintre modelul religios si cel medical e veche. Sa nu uitam ca in Evul Mediu nu exista notiunea de boala psihica. Si tot ceea ce astazi am denumi boala psihica, atunci era considerat posesiune satanica. Oamenii erau schingiuiti, arsi pe rug.
Citește pe Antena3.ro
MOLITVELE VINDECA
| ||
|
CONDITII
|
"E nevoie de o pregatire in prealabil, pentru a savarsi o astfel de slujba", spune parintele Bogdan. "Daca stii ca ai slujba aceasta peste trei zile, cu o zi inainte tii post, te rogi si trebuie sa fii intr-o perfecta curatenie trupeasca si sufleteasca", explica parintele Bogdan conditiile pe care un preot trebuie sa le respecte pentru ca Duhul Sfant sa se pogoare si sa ajute la inlaturarea diavolului. Ochii sai imi fixeaza privirea, semn ca ceva important mai trebuie adaugat: "Molitvele acestea trebuie facute de preotii cu experienta", imi mai zice parintele, facandu-mi semn sa notez: "Slujba trebuie tinuta o singura zi pe saptamana, mai cu seama vinerea, si nu de 100 de ori, cum fac unii". Vorbele astea le-a invatat de la duhovnicul sau, parintele Cleopa, care i-a spus sa nu indrazneasca nimeni sa se joace cu puterea molitvelor.
|
CALENDAR
|
Saptamana 30iulie-5 augustParintele Porfirie din Grecia |